هدف موسسه کارگزار روابط عمومی؛ تولید، ترویج و ارتقاء سطح دانش نظری و تجربی اساتید، مدیران و کارشناسان روابط عمومی، بسط همکاری و تعامل علمی بین کنشگران این حوزه به منظور تبادل آموخته‏ ها و تجربیات و تقویت فضای گفتگو و نقد اندیشه، کمک به اعتلای روابط عمومی ایران و تدارك دسترسي جامعه روابط عمومی کشور به کتاب های منبع، کاربردی و بروز است اما بدون شک، به اتمام رساندن چنین وظیفه خطیر علمی و حرفه ای جز از طریق همیاری و مشارکت مدیران، استادان، کارشناسان و در یک کلام، جامعه اثرگذار روابط عمومی کشور امکان پذیر نخواهد بود.


موسسه کارگزار روابط عمومی

نخستین ناشر کتب تخصصی روابط عمومی در ایران

موسسه کارگزار روابط عمومی با هدف غنای ادبیات روابط عمومی برای اولین با در کشور، فعالیت های خود را در زمینه توسعه مباحث کاربردی و تقویت و به روزآوری اطلاعات دست اندرکاران روابط عمومی کشور آغاز کرده است.


این موسسه در اولین گام نسبت به انتشار سه عنوان کتاب های فلسفه روابط عمومی کاربردی، جوایز طلایی روابط عمومی و روابط عمومی نوشتاری و تکنیک های رسانه ای اقدام کرده است و تعداد زیادی از کتاب های روابط عمومی را در دست چاپ دارد.

 

اکنون این موسسه علاوه بر چاپ و انتشار 60 عنوان کتاب، با بهره گیری از دیگر اساتید صاحب نظر در ارتباط با روابط عمومی، سرگرم تحقیق و پژوهش علمی پیرامون تهیه کتاب های کاربردی مطرح در روابط عمومی در کشورهای مختلف است.

 

بدون شک تلاش ما بدون همراهی، همدلی و مساعدت دست اندرکاران جامعه روابط عمومی کشور، به ویژه اساتید، مدیران و کارشناسان روابط عمومی سازمان هاو نهادهای دولتی و خصوصی به ثمر نخواهد نشست.


در نگرش علمی و روابط حرفه ای، امروز اگر ما و شما که به این حرفه شریف اشتغال داریم از دانش و حرفه روابط عمومی و علوم مرتبط با آن غافل شویم و در تقویت جنبه های علمی و محتوایی کارمان نکوشیم آنان که سال هاست در نازل نگه داشتن جایگاه روابط عمومی تلاش می کنند، موفق خواهند شد. مطمئنا آنان که کار خود را در زمینه ارتباطات و اداره روابط عمومی تحت حیطه خود در برنامه ریزی و اجرای برنامه های سازمانی به پیش می برند در بودجه بندی هزینه های جاری خود از بحث آموزش و تهیه متون مربوط به کارشان به خصوص متون کاربردی در جهت پاسخگویی به نیازهای روزشان غافل نخواهند بود و بدون شک توسعه و پیشرفت روابط عمومی جز با توجه به بعد حرفه ای و علمی آن اتفاق نخواهد افتاد

 

همکارن شما در این موسسه با عشق و علاقه و انگیزه خدمت به تلاشگران این وادی تمامی توان خود را برای غنای ادبیات روابط عمومی به کارگرفته اند تا جامعه روابط عمومی کشور انشاءا… به جایگاه درخور شان خود نایل آید.

این موسسه آمادگی دارد تا ضمن ارایه مشاوره رایگان در خصوص تامین منابع اطلاعاتی روابط عمومی با ارسال کتاب های منتشر شده خود، توان و تاثیر آن مجموعه را در حیطه وظایف مربوطه ارتقاء بخشد.

 

محدوديت ها و مسئوليت ها

این انتشارات بر اساس مجوز وزارت ارشاد فعاليت می کند و به عنوان ناشر تخصصصی کتب روابط عمومی تاکنون بیش از 60 عنوان کتاب منتشر کرده است.


حقوق انتشارات

هركپي رايتي و يا هر استفاده از حقوق شخصي بايد با رضايت صاحبان اين آثار باشد و هرگونه تكثير وكپي مستلزم اجازه مي باشد.


استفاده غيرمجاز، تکثیر و درج مطالب آثار و محصولات این انتشارات در کتب، نشریات، سایت ها و هر وسیله ای ديگر، ممنوع بوده و سوءاستفاده كنندگان مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و سوء استفاده کننده ملزم به جبران خسارت وارده می باشد.

 

همچنین انتشارات کارگزار روابط عمومی در قبال توليد و توزيع محصولات اين انتشارات مسؤليت دارد و مسؤل خسارت هاي وارده نیز مي باشد.

 

انتشارات کارگزار روابط عمومی قوانين منحصر به خود را دارد و استفاده كنندگان نمی توانند با حذف و اضافه كردن بخش هایی از محصولات به انتشار و انتقال و يا فروش مجدد آن اقدام نمایند. در مورد لوح های فشرده قوانین سخت گیرانه ای دارد.

 

همه حقوق اين سايت برای انتشارات کارگزار روابط عمومی محفوظ مي باشد. بدون اخذ و كسب مجوز و موافقت كتبي قبلي از اين انتشارات، استفاده و بهره برداري از مطالب، علائم تجاري و ساير موارد امکان پذیر نیست و جز دارائي و مايملك دارندگان و صاحبان آن محسوب می شود.

 

شوراي انتشارات کارگزار روابط عمومی

با گسترش دانش روابط عمومی، دانش پژوهان و علاقمندان اين رشته پيوسته نظاره گر دستاوردهاي نويني هستند كه با تلاش صاحبان قلم و مولفان به رشته تحرير در مي آيد.

شوراي انتشارات متشكل از 20 نفر عضو با شرايط ذيل است:

·        مدیرمسئول انتشارات (رئيس)

·        مدیر اجرایی موسسه کارگزار روابط عمومی (دبير)

·        پنج نفر از اساتید دانشگاه

·        پنج نفر از مدیران روابط عمومی

·        پنج نفر از کارشناسان روابط عمومی

·        دو نفر از پدیدآورندگان کتاب

·        یک نفر از ویراستاران

اعضاي شورا با حكم مدیرمسئول انتشارات منصوب مي شوند. اين شورا حداقل ماهي يك بار تشكيل مي شود و وظيفه ارزشيابي كتب تاليفی و ترجمه ای را بر عهده دارد.

  

برخي خدمات انتشارات کارگزار روابط عمومي

 توليد محتوي
اجراي پروژه هاي بزرگ انتشاراتي
پژوهش اينترنتي و بازاريابي اطلاعات تخصصي
تهيه و انتشارکتب الکترونيکي
تهيه و انتشار خبرنامه هاي الکترونيکي
اطلاع رساني از طريق  سامانه خدمات الکترونيکي روابط عمومي(IPRCES)
خدمات روابط عمومي2(PR2.0) شامل آموزش، مديريت و پايش.
تشکیل آرشيو كتب تخصصي روابط عمومي
 

فعاليت های مهم

الف- کتب

سالنامه تخصصی روابط عمومی

اولین شماره سالنامه تخصصی روابط عمومي توسط موسسه کارگزار روابط عمومي منتشر شد.

اختصاص صفحات سالنامه به مطالب و موضوعات کاربردي مورد استفاده مديران و کارشناسان روابط عمومي و درج نمايه رويدادهاي مهم روابط عمومي  و برخي مطالب خواندني ديگر از مشخصات اين سالنامه مي باشد. پنجمین شماره این سالنامه  در سال 1394 منتشر شد. این روال در سال های آینده ادامه خوهد داشت.


کتاب فنون روابط عمومي

مجموعه کتاب های آموزشی مهارت های روابط عمومی

ما و شما که در حيطه کار پرمشغله و جذاب روابط عمومی فعاليت می کنيم، حتما بارها و بارها پای حرف ها و صحبت های کتاب نشسته ايم.

زمانی که کتابی را در دست می گيريم و می خوانيم در حقيقت به حرف های يک دوست گوش فرا می دهيم.

در زندگی روزمره، معمولا برای حرف هايی گوش شنوا وجود دارد که تازه باشند و به قول معروف بتوانيم آن ها را در عمل به کار ببريم. کتابی که بتواند به طور مفيد و مختصر ما را با آنچه به کارمان می آيد آشنا کند، دوست خوبی است که همنشينی با او را قدر خواهيم دانست.

امروزه، بازار کتاب مملو از کتاب های گوناگون است. در زمينه روابط عمومی و ارتباطات هم می توان آثار فراوانی را در آن يافت. اما به نظر می رسد اين گونه کتاب ها با پرداختن به کليات و مباحث نظری - که در جايگاه خود ارزشمند و مفيد هستند- کمتر توانسته اند در عمل به کمک دست اندرکاران اين حرفه بيايند.

به همين لحاظ و با اين نگاه که مجموعه ای از کتاب های کاربردی و سودمند تهيه و در اختيار علاقمندان اين حرفه قرار گيرد، انتشارات کارگزار روابط عمومی پس از سال ها تجربه در زمينه چاپ کتاب ها و نشريات مرتبط با روابط عمومی و ارتباطات، تهيه و چاپ مجموعه کتاب های کاربردی روابط عمومی در حوزه های اصول، مبانی و فنون روابط عمومی را در دستور کار خود قرار داده است.


برخی انتشارات مهم دیگر
دایره المعارف روابط عمومی
کتاب جامع واژگان روابط عمومی
کتاب استانداردهای روابط عمومی
روابط عمومی دولتی
فنون روابط عمومی
کتاب دانشنامه 10 جلدی علوم ارتباطات- در حال چاپ
کتاب های طلایی روابط عمومی- در حال چاپ

کتاب دایرکنوری کارگزار روابط عمومی

مطالب کتاب دایرکنوری کارگزار روابط عمومی شامل اطلاعات جدید نهادهای انقلاب اسلامی، وزارتخانه ها، سازمان های بزرگ، دانشگاه ها و شرکت های معظم دولتی و خصوصی در کنار مشخصات مدیران روابط عمومی، تلفن، نمابر، نشانی اینترنتی، پست الکترونیک و نشانی پستی است.

 

ب- نشریات

فصلنامه كارگزار روابط عمومي

فصلنامه كارگزار روابط عمومي در آبان ماه 1380 با روش تحليلي- آموزشي و انتقادي پا به عرصه حيات گذاشت. اين فصلنامه تاکنون تلاش نموده است به يكي از وسايل عمده عرضه و انتقال تحقيقات علمي و تبادل مستمر آگاهي‌ها و دستاوردهاي علمي و يكي از مراجع مهم در تحقيقات روابط عمومي درآمده و مورد تاييد و استقبال صاحب نظران قرار گيرد.

گسترش و نفوذ فرهنگ روابط عمومي، تجزيه و تحليل شرايط، ارايه راه‌حل‌هاي مناسب، نقد عملكردها، ارايه مباحث كاربردي و طرح و نشر ايده‌ها، الگوها و نظريه‌هاي نو و توليد دانش جهت غنا و استقلال ادبيات روابط عمومي و موضع‌گيري نسبت به تحريفات حرفه‌اي و نقض استانداردها و مقررات تخصصي از جمله اهداف انتشار فصلنامه كارگزار روابط عمومي است.

فهرست فصلنامه كارگزار روابط عمومي
 

 دو فصلنامه فنون روابط عمومي

(اولين نشريه موضوعي روابط عمومي ايران)

دو فصلنامه فنون روابط عمومي، اولين نشريه موضوعي روابط عمومي ايران در تاريخ 3/9/81 به دو زبان فارسي و انگليسي از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مجوز گرفت.

تاكنون چهار شماره اين نشريه در موضوعات «روابط عمومي الكترونيك 1و2»، «خبرنامه» و «علائم تجاري و مديريت شهرت» منتشر شد. مهدي باقريان، صاحب امتياز، مدير مسوول و سردبير اين نشريه مي‌باشد.

فهرست دوفصلنامه


 دو فصلنامه روابط عمومي الکترونيک

اولين شماره دو فصلنامه «روابط عمومي الکترونيک» در 64 صفحه ويژه «رسانه هاي اجتماعي» از سوي انتشارات کارگزار روابط عمومي منتشر شد.

دو فصلنامه «روابط عمومي الکترونيک» با توجه به پيشرفت‌هاي حاصله از تكنولوژي‌ اطلاعات و اهميت نقش آن در انتقال اطلاعات و ايجاد نظام ارتباطي دوسويه، به طور جدي وارد اين مباحث شد، چون بر اين باور است اينترنت به عنوان ابزاري براي تعامل اثربخش‌تر، «اطلاعات جامع» و مفيدي در اختيار همه آحاد مردم از جمله جامعه روابط عمومي قرار مي د‌هد و روابط عمومي ها مي توانند بخش اعظمي از وظايف درون و برون سازماني خود را در حيطه گسترده تري و به نحو موثري به انجام برسانند.

اين نشريه که به منظور توسعه و ترويج فرهنگ استفاده از «روابط عمومي2» و مباحث مديريت فناوري اطلاعات و تبيين نقش آن در توسعه پايدار به سردبيري مهدي باقريان انتشار می یابد، از بخش هاي مختلفي تشکيل شده است.

فهرست دوفصلنامه
 

ویژه نامه های اختصاصی

انتشارات کارگزار روابط عمومی، سالانه به مناسبت های مختلف، ویژه نامه اختصاصی منتشر می نماید. تاکنون بیش از 25 ويژه نامه در زمینه های مختلف با عناوین "شارا" و "رویدادهای روابط عمومی" منتشر شده است.


ج- لوح های فشرده

فهرست لوح های فشرده
 

دعوت به همکاري

انتشارات کارگزار روابط عمومی توسط موسسه کارگزار روابط عمومی مدیریت مي شود. از دوستاني که مايلند در اين زمينه به ما ياري رسانند دعوت می نماییم با آدرس الکترونيکي زير تماس بگيرند. لازم به تذ کر است که اين امر بصورت داوطلبانه انجام مي گيرد و امکان قدرداني مالي از زحمات دوستان وجود ندارد.                                   


زمینه های همکاری

·        تهيه مقالات كاربردي، آموزشي، تحليلي و انتقادي

·        تهيه و ارسال مقالات پژوهشي و تحليل محتوا

·        همكاري در جهت ترجمه مقالات و كتب مربوط به روابط عمومي

·        تهيه و ارسال اخبار روابط عمومي در سطح سازمان، استان و شهرستان محل سكونت

·        تهيه و ارسال وقايع ويژه مربوط به روابط عمومي

·        مشاركت در تهيه و انتشار کتاب و نشريه

·        ارائه نظرات و پيشنهادات در جهت بهينه سازي فعاليت‌هاي روابط عمومي و طرح‌هاي ابتكاري

·        انتقال خاطره‌ها و تجارب به ساير كارگزاران روابط عمومي

·        معرفي كارگزاران شاخص روابط عمومي

·        معرفي فعاليت‌ها و طرح‌هاي ابتكاري جامعه روابط عمومي

·        انتقال دستاوردها و تجربيات حرفه‌اي همكاران براي آگاهي ديگران

·        تهيه گزارش از برنامه‌ها و سمينارهاي روابط عمومي در استان‌ها و شهرستان‌ها

·       انجام مصاحبه و گفت‌وگو با استادان و مديران موفق روابط عمومي در تهران، استان‌ها و شهرستان‌ها در زمينه‌هاي مختلف

·        ارسال مقاله، خبر،‌طرح، عكس و ديگر توليدات نوشتاري و هنري

·        قبول نمايندگي توزيع و فروش توليدات و انتشارات نشريه كارگزار روابط عمومي


 

فهرست انتشارات