News
نهمين جشنواره ملی انتشارات روابط عمومي
۵ / ۱۱ / ۱۳۹۲

نهمين جشنواره ملی انتشارات روابط عمومي

تهران، تیرماه 1393

 

 

دریافت فایل کامل فراخوان

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در پي برگزاري هشت دوره جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي در سال‌هاي 91-81، انجمن متخصصان روابط عمومي با همكاري دست‌اندركاران روابط عمومي سازمان‌ها، موسسات دولتي و غيردولتي، استادان، كارشناسان و دانشجويان اين رشته، در نظر دارد نهمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومي را در دو سطح ملي و استاني برگزار نماید.

 

اهداف

-      آشنايي با اصول و استانداردهاي نشر در روابط عمومي و ارائه آثار و تجارب موفق

-      توسعه و ارتقاي سطح توانمندي‌ها و مهارت‌هاي مديران و كارشناسان در حوزه انتشارات

-       انتخاب و معرفی الگوي مناسب در حوزه انتشارات

-      تبیین نقش تكنولوژي‌هاي نوين ارتباطي و آموزشي در فرآيند انتشارات

-      انتخاب راهكارهاي مناسب براي اعتلا و ارتقای نشر الكترونيك

 

ساختار جشنواره

رئيس جشنواره: هادی کمرئی (رئيس انجمن متخصصان روابط عمومي)

دبير جشنواره: مهدي باقريان (عضو هيئت مديره انجمن متخصصان روابط عمومي)

 

هيئت رئيسه جشنواره (به ترتيب حروف الفبا)

حامدرضا اسماعيلي (عضو هيئت مديره انجمن متخصصان روابط عمومي)

دکتر حسین امامی (عضو هيئت مديره انجمن متخصصان روابط عمومي)

مهندس قربانعلي تنگشير (عضو هيئت مديره انجمن متخصصان روابط عمومي)

میرمحمود سجادی (عضو هيئت مديره انجمن متخصصان روابط عمومي)

سیدشهاب سیدمحسنی (عضو هيئت مديره انجمن متخصصان روابط عمومي)

محمود احمدی (بازرس انجمن متخصصان روابط عمومي)

ناصر رزاق منش (مشاور عالی انجمن متخصصان روابط عمومي)

 

بخش رقابتي

 1) انتخاب بهترين برنامه انتشاراتي

اين جايزه به روابط عمومي‌هايي كه بهترين برنامه انتشاراتي را در طي سال گذشته براي بخش‌هاي مختلف انتشارات به اتمام رسانيده باشند و مستندات لازم را ارائه كنند، اهداء مي‌گردد.

 

2) انتخاب نشريه داخلي برتر

در اين بخش آثار ارسالي در هشت شاخه: سرمقاله، مقاله، گزارش، خبر، صفحه خوانندگان، عكس، مصاحبه، و صفحه‌آرايي مورد ارزيابي داوران قرار مي‌گيرد و در مجموع هشت نشريه برتر ادارات روابط عمومي تهران و همچنين هشت نشريه برتر روابط عمومي‌هاي استان برگزيده خواهد شد.

 

3) انتخاب انتشارات برتر روابط عمومي

در اين بخش آثار منتشره در شاخه‌هاي زير، ارزيابي مي‌شوند:

3-1- كتاب                            

3-2- بروشور

3-3- پوستر                            

3-4- ويژه‌نامه

3-5- فیلم و تیزر

 

4) انتخاب برترین و بهترین ارتباط الکترونیکی

در اين بخش آثار روابط عمومي‌ها در چهار شاخه مورد ارزيابي داوران قرار مي‌گيرد و در مجموع، سه اثر برتر از تهران و سه اثر برتر از استان‌ها برگزيده مي‌شود:

4-1- وب‌سايت                       

4-2- مولتی مدیا

4-3- خبرنامه الكترونيكي

4-4- نسخه موبایلی سایت

 

5) انتخاب بهترین تبلیغ مکتوب

5-1- تبلیغات در نشریات

5-2- رپرتاژآگهی

 

6) انتخاب بهترین تحلیل محتوا

تحلیل محتوا در خصوص بریده جراید و نشریات سازمانی

 

7) انتخاب كارشناس برتر انتشارات روابط عمومي

در اين بخش، كارشناسان فعال در حوزه انتشارات، آثار خود را به شكل حقيقي و يا حقوقي براي ارزيابي به دبيرخانه جشنواره ارائه خواهند نمود تا از ميان آن‌ها فعالان اين حوزه انتخاب شوند.

 

شرايط ثبت نام و شركت در جشنواره

به منظور تأمين بخشي از هزينه‌هاي داوري آثار در بخش رقابتي و امور اجرايي، هزينه شركت آثار در بخش رقابتي 000/500/3ريال است.

 

مقررات جشنواره

1-   آثار ارسالي در مقطع زماني 1391 و نیمه اول 1392توليد و منتشر شده باشند.

2-   مهلت ارسال آثار به بخش رقابتي جشنواره حداكثر تا تاريخ 25/12/1392 است.

3-   آثار و مستندات ارسالي، بايد در واحد روابط عمومي سازمان توليد شده باشد و آثاري كه به تشخيص داوران، روابط عمومي‌ها هيچ نقشي در تهيه و توليد آن نداشته باشد، ارزيابي نخواهد شد.

4-   تعداد آثار ارسالي در هر شاخه بيش از دو مورد نباشد. در صورت ارسال بيش از دو نمونه آثار، داوران جشنواره به شكل تصادفي دو نمونه را انتخاب و ارزيابي خواهند كرد.


كارگاه‌هاي آموزشي

 1.      اینفوگرافیک در روابط عمومی

2.      شیوه نگارش درفضای وب

 

سومین همايش تخصصي توليد محتوا

-      هزينه شركت در همايش تخصصي، شامل حضور در مباحث و سخنراني‌هاي علمي، دريافت بسته اطلاعاتي، پذيرايي ميان‌وعده و ناهار، مبلغ 2700000 ريال براي هر نفر است.

-      اعضاي انجمن متخصصان روابط عمومي از 50 درصد تخفيف برخوردار هستند.

-      به شركت‌كنندگان در همايش، گواهينامه انجمن متخصصان روابط عمومي اعطا مي‌شود.

 

فراخوان مقاله: محورهاي اصلي همايش

-      جايگاه و اهميت توليد محتوا در فعاليت‌هاي انتشاراتي روابط عمومي

-      الگوي ساختار و فرآيند توليد محتوا در پرتال‌هاي سازماني

-      ضعف‌ها و موانع توليد محتواي انتشاراتي در سازمان‌هاي دولتي و خصوصي

-      قابليت‌هاي يك سيستم مديريت محتواي الكترونيكي

-      محتواي الكترونيكي، خلاقيت و نوآوري

-      تحلیل محتوای پیام های ارتباطی

 

نحوه ارائه خلاصه‌ها و مقالات

لازم است موضوع مقالات ارسالي در خصوص يكي از محورهاي همايش باشد.

ذكر دقيق منابع و مآخذ مورد استفاده براي تدوين مقاله، الزامي است.

مهلت ارسال مقالات حداكثر تا تاريخ 25/12/1392 است.

 

 ويژه‌نامه جشنواره

به منظور ارتقاي غناي محتوايي ويژه‌نامه نهمین جشنواره ملي انتشارات روابط عمومي، برگزاركنندگان قصد دارند تا نسبت به معرفي و چاپ توانمندي‌هاي حرفه‌اي روابط عمومي‌ها در بخشي از اين ويژه‌نامه به شكل رپرتاژ، آگهي، گزارش و ساير قالب‌هاي محتوايي درخواستي منتشر كنند.

شايسته است اين كاربرگ براي درج در ويژه‌نامه جشنواره تا تاريخ 25 اسفند 1392 به دبيرخانه جشنواره تحويل گردد. در صورت انصراف پس از ذخيره آگهي، شركت‌كننده ملزم به پرداخت 20 درصد كل مبلغ است.

 

حمايت‌هاي مالي از جشنواره

حمايت‌هاي مالي شامل: بهره‌مندي از فرصت‌هاي روابط عمومي- بهره‌مندي از خدمات مشاوره‌اي- بهره‌مندي از فرصت‌هاي اعتباري و حضور در جشنواره- بهره‌مندي از فرصت‌هاي اطلاع‌رساني و پوشش خبري- بهره‌مندي از فرصت‌هاي تبليغاتي.

 

مقررات عمومي

-      امكان جايگزيني افراد ثبت‌نام شده تا يك ماه قبل از برگزاري جشنواره ميسر است.

-      تاريخ و محل تحويل كارت حضور در جشنواره متعاقباً از طريق سايت انجمن اعلام خواهد شد.

-      همراه داشتن كارت معتبر براي حضور در سالن جشنواره الزامي است.

-      رعايت شئون اسلامي مانند حجاب، اخلاق و شعائر اسلامي و حفظ حرمت جشنواره براي همه شركت‌كنندگان الزامي است.

 

 مشخصات تماس

دبیرخانه علمی:

تهران- خیابان فلسطین جنوبی نرسیده به تقاطع بزرگمهر-کوچه بن بست عسگری، پلاک5- واحد5

تلفکس: 66977920-66977917           www.iaprs.ir

  

دبیرخانه اجرایی:

تهران- شیراز جنوبی(پایین همت)- نبش همت غرب به شرق- خیابان بهار- شماره4-واحد4

تلفن: 8861777 - 88617576

نمابر: 88602308

وبسایت:

 www.irancpr.ir

www.shara.ir