کتاب مجموعه مقالات دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی منتشر شد.
به گزارش شارا، کتاب خلاصه مقالات دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی که روزهای 18 و 19 آذرماه در تالار وحدت برگزار شد، به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شد.
این کتاب شامل چکیده مقالاتی است که به دبیرخانه علمی کنگره ارسال شده و در داوری مورد پذیرش واقع شده است .
پیش گفتار
تدبر و اندیشیدن در آیات الهی و جستار در باب آفریده های پروردگار به منظور حصول رهیافت هایی که بشر را به سعادت و نیک بختی در هر دو جهان خاکی و باقی رهنمون سازد، از توصیه های موکد دین مبین اسلام است. غور در ژرفای بی نهایت گسترده آموزه های انسان ساز کامل ترین دین الهی بگونه ای است که در هر زمانی برای هر گروه و حرفه ای از مردمان جوامع که همت و نیت متعالی شان بر مدار آیین ناب محمد (ص) است و قرابت و اکتساب از مفاهیم آسمانی اسلام را مورد نظر قرار داده اند، اقیانوسی از مولفه های کاربردی را پیش روی جویندگان حق و حقیقت قرار می دهد.
پس بی دلیل نیست که با اتکای به عمق دستورات و فرامین اسلام و پس از انتشار اعلام فراخوان مقاله برای دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، دریافت بیش از 150 عنوان مقاله از سراسر جهان را به دبیرخانه کنگره شاهد بودیم. آن چه که پیش روی شماست چکیده بیش از 40 عنوان مقاله ای است که مورد تایید کمیته علمی کنگره واقع شده و عطش و شوق اطلاع رسانی درباره آن ها به پدیدار شدن مجموعه حاضر منجر شد.
مقالاتی که الگوی تعالی جوی روابط عمومی در اسلام، مدیریت روابط عمومی بر اساس هنجارهای دینی، مبانی روان شناختی رابطه ها در بستر فرهنگ و ارزش های دینی، اخلاق حرفه ای اسلامی و روابط عمومی، روابط عمومی اسلامی و ارتباطات در جهان متغیر رسانه ها، روابط عمومی اسلامی و جهانی سازی، ارتباطات الکترونیک، وظایف روابط عمومی اسلامی در روش و سیره ائمه اطهار و ارزش های بنیادی روابط عمومی در کلام بزرگان دین اسلام و محورهای مورد نظر، به شیوایی و در قالب معرفی الگوهای کاربردی تبیین و تشریح شده است.
از الطاف الهی است که در دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی، تراوشات فکری اندیشمندانی ارایه و ثبت شده است که از سراسر کشورهای اسلامی برای نخستین بار به تولید محتوای مورد نیاز روابط عمومی اسلامی پرداخته اند و چکیده آرای آن در این کتاب در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.
در دیگر بخش های این کتاب، مخاطب ضمن آشنایی با اهداف، تاریخچه و وقایع نگاری کنگره، با روند شکل گیری انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی نیز آشنا می شود.
معرفی جایزه جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی و ویژگی های معیارهای چگونگی اعطای آن و نگاهی گذرا به برگزاری نخستین کنگره در کشور مالزی از دیگر بخش های مجموعه حاضر به شمار می رود.
ضمن تقدیر از تمامی کارگزاران مسلمان روابط عمومی داخل و خارج از کشور که با تشریک مساعی و همدلی و حضور مجدانه خود در شکل گیری دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی به ایفای نقش ارزنده خود پرداخته اند، امید آن داریم تا آثار و برکات این کنگره و از جمله کتاب حاضر در رشد و تعالی نهاد روابط عمومی ایران اسلامی و پیوند و تعامل عمیق تر با سایر کشورهای مسلمان نمود و کارکرد عملی و عینی یابد.