شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| کتاب "مثبت اندیشی در روابط عمومی" ترجمه و تدوین حنانه باقریان در 104 صفحه به همت انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر شد. به گزارش روابط عمومی انتشارات کارگزار روابط عمومی، این کتاب در چهار گفتار، مثبت اندیشی: مفاهیم و تعاریف، هنر مثبت اندیشی، ارتباطات مثبت در سازمانها و شرکتها و چگونه مثبت بیاندیشیم منتشر شده است. عنوان کتاب: مثبت اندیشی در روابط عمومی ترجمه و تدوین: حنانه باقریان ویرایش: زهرا بابازاده گان حروفچین و صفحه آرا: غلامحسن بابازاده گان طرح جلد: علی قاصدی انتشارات: کارگزار روابط عمومی چاپ و صحافی: احمدی نوبت چاپ: اول/1398 تعداد صفحات: 104 قیمت: 25 هزار تومان تلفن پخش: 09121938419 وب سایت: www.irancpr.ir- www.shara.ir پست الکترونیک: info@irancpr.org-kargozar80@yahoo.com فهرست مطالب پیشگفتار
گفتار اول: مثبت اندیشی: مفاهیم و تعاریف تاریخچه مثبت اندیشی تعریف مثبت اندیشی ارزش مثبت اندیشی افکار مثبت و منفی ویژگی های افراد مثبت نگر ویژگی های افراد منفی نگر چهار قانون اساسی چرا باید مثبت اندیش باشیم؟ آیا شما یک فرد منفی هستید یا مثبت اندیش؟
گفتار دوم: هنر مثبت اندیشی مثبتاندیشی (لیوی ویلسون) کیفیت افکار تجدیدنظر در تفکرات عواید تفکر مثبت برای سلامتی
گفتار سوم: ارتباطات مثبت در سازمانها و شرکتها 1. مقدمه 2. اهمیت رویکرد مثبتگرا 3. رفتار کجروانه مثبت 4. رابطه میان مثبتگرایی و عملکرد 5. ارتباطات مثبت از سوی رهبر 6. قلمروهای مثبتگرایی
گفتار چهارم: چگونه مثبت بیاندیشیم بخش 1: بررسی تفکر خودتان بخش 2: مبارزه با افکار منفی بخش 3: یک زندگی خوش بینانه نکات هشدارها 100 تمریـن مثبـت اندیشـی
سرآغازی جدید
منابع
پیشگفتار همه کارهای ما نوعی ارتباط است، ارتباطات شامل تمامی رفتارها، حرکات و اشارات ماست و ما هر روز به گونهای مختلف با یکدیگر در ارتباط هستیم و اندیشهها، احساسات و تمایلات خود را به یکدیگر منتقل میکنیم.
اما ارتباط ما تنها به ارتباط با افراد خلاصه نمیشود. ما با خدا ارتباط برقرار میکنیم، با خودمان ارتباط برقرار میکنیم و هر لحظه میآموزیم که چگونه ارتباط برقرار کنیم و چگونه بهتر ارتباط برقرار کنیم، زیرا مهارتهای ارتباطی آموختنی است.
پیام های ما بواسطه آموختن شکل میگیرند، گاهی حتی پیامهای غیرکلامی ما آموخته میشوند و ژستها و حرکات ما بواسطه آموزش شکل میگیرند.
مهارتهای چهارگانه ارتباطی یعنی نوشتن، خواندن، گفتن و شنیدن آموختنی است و آدمیان باید برای ارتباط کاملتر، آنها را بیاموزند و در زندگی اجتماعی به کار ببرند.
یکی از بحثهای اساسی، تقسیمبندی ارتباطات به کلامی و غیرکلامی است و اینکه بخش اعظمی از ارتباطات ما را ارتباطات غیر کلامی تشکیل میدهند. امکان کنترل و هدایت پیامهای غیرکلامی وجود دارد اگرچه به سختی امکانپذیر است. در این راستا پیامهای غیرکلامی به طور کلی چهار وظیفه به عهده دارند:
الف: تکمیل پیام های کلامی ب: تایید پیام های کلامی ج: رد پیام های کلامی د: جایگزینی پیام های کلامی
پیامهای غیرکلامی به آداب و تشریفات برمیگردد که بحث اصلی کتاب «اصول و آداب تشریفات» است زیرا تشریفات فرآیند ارتباطات غیرکلامی است و حرکات، اشارات و احساسات ماست که به عنوان پیامهای غیرکلامی به تکمیل، تایید، رد یا جایگزینی پیامهای کلامی میانجامد...