شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| کتاب روابط عمومی سازمانی تالیف پاول وینر به همت انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی انتشارات کارگزار روابط عمومی، این کتاب در شش فصل، نقش روابط عمومی، ساختار سازمانی، مسایل مربوط به نقش، فرهنگ سازمانی و فرد در روابط عمومی، عملکرد و کامیابی و ناکامی در روابط عمومی منتشر شده است.
دانلود بروشور انتشارات کارگزار روابط عمومی (PDF) عنوان کتاب: روابط عمومی سازمانی نویسنده: پاول وینر ترجمه و تلخیص: حنانه باقریان ویرایش: زهرا بابازادهگان انتشارات: کارگزار روابط عمومی وب سایت: www.irancpr.ir - www.shara.ir پست الکترونیک: kargozar80@yahoo.com info@shara.ir - تلفن های پخش: 88617576-88617577
فهرست مطالب پیشگفتار فصل اول: نقش روابط عمومی مقدمه روابط عمومی چیست؟ روابط عمومی در زندگی سازمانی تعریف عملی روابط عمومی روابط عمومی و سایر زمینههای مدیریت پشتیبانی سازمانی
فصل دوم: ساختار سازمانی مقدمه ابعاد ساختار سازمانی الف) نظام مدیریت مکانیستی ب) نظام مدیریت اورگانیسمی تدابیر برای کنترل مسائل کاغذبازی کاربرد اصول ساختار سازمانی در روابط عمومی عملیات روابط عمومی 1- عملیات داخلی روابط عمومی 2- عملیات خارجی روابط عمومی فصل سوم: مسایل مربوط به نقش مقدمه: ناسازگاری، ابهام و تنش مفهوم نقش تحلیل نقش تنش ناشی از تضاد و ابهام نقش تشخیص مسایل با تحلیل نقش فرایند تعریف نقش نقش مدیرعامل نقش هیات مدیره و گروه مدیریت نقش هیات مدیره نقش گروه مدیریت نقش روابط عمومی در نظر شاغلان آن روابط مشکل و آسان ابهام نقش تضاد نفوذ و تاثیر تنش رابطۀ بین فرد و تنش سازمانی مقابله با تنش فصل چهارم: فرهنگ سازمانی و فرد در روابط عمومی مقدمه فرهنگ قدرت فرهنگ نقش فرهنگ وظیفه فرهنگ شخص فصل پنجم: عملکرد مقدمه برخی مجهودات برای سنجش عملکرد الگوهای تاثیر تدابیر بازاریابی بر سوددهی عملکرد در روابط عمومی سنجش فعالیت رسانهای ارزیابی عملکرد روابط عمومی ارزیابی عینی و بی طرفانه و بررسی ارزیابی ذهنی سوابق فعالیت فصل ششم: کامیابی و ناکامی در روابط عمومی مقدمه یادگیریِ یادگرفتن آموزش نحوۀ یادگیری به دیگران تحولات مدیریت افزایش مهارت حرفه ای پیشگفتـار امروزه در سطحی وسیع تأیید شده که روابط عمومی نقشی حیاتی در کل نظام کاری و تجاری ایفا میکند. بقا و اثربخشی هر سازمانی اکنون منوط به روابطی است که با «افراد مرتبط و ذینفع» برقرار میکند.
درک و ادارۀ پیچیدگی روابط موجود بین سازمانهایی که روز به روز بیشتر پذیرای نظرات و پیشنهادها میشوند، وظیفۀ اصلی روابط عمومی است. اگرچه کمتر کسی است که این واقعیت را انکار کند، اما همه نسبت به توانایی شاغلان روابط عمومی برای ایفای این نقش بنیادی اعتقاد ندارند.
هدف این کتاب نشان دادن نقشی اصلی است که بخش یا نهاد روابط عمومی در ادارۀ سازمان کارامد میتواند و باید ایفا کند، و این که روابط عمومی چگونه به بخشی ذاتی و درونی هر وظیفۀ دیگر مدیریت تبدیل میشود.
روابط عمومی مؤثر از جنبههای مختلف بر دستیابی به موازنۀ صحیح مبتنی است: موازنه بین تشریفات رسمی و انعطافپذیری در ساختار سازمان؛ بین تشویق نوآوریها و اتکاء به تجربه و سنت؛ بین واکنش بیش از حد یا کمتر از حد به رویدادها. این کتاب گزینهها را مد نظر قرار میدهد؛ مرتبط بودن تکنیکهای جاری مدیریت با روابط عمومی را ارزیابی و راههای مناسب استفاده از بسیاری از ایدههای مطلوب در کتب و انتشارات نظریۀ مدیریت را پیشنهاد میکند. همچنین برخی تکنیکهای تازه و مبتکرانه را برای بهبود مدیریت روابط عمومی عرضه مینماید.