به گزارش شارا، این کتاب محصول مهمترین مقالات منتخبی است که در پانزدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران در سال 1397 ارایه شده اند، می باشد. در این کتاب که به همت انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر خواهد شد، 11مقاله ارائه شده است.
عنوان كتاب: سناریونویسی در مدیریت روابط عمومی بکوشش: دکتر حسن بشیر- مهدي باقريان ويرايش: زهرا بابازاده گان انتشارات: كارگزار روابط عمومي نوبت چاپ: اول/ 1398 تعداد صفحات: 240 تلفن پخش: 09121938419 - 88617577 - 88617576 فهرست مطالب پیش گفتار مقاله اول: برنامه ريزي بر پايه سناريو/ عزيز عليزاده- وحيد وحيدي مطلق مقدمه تعریف سناریو انواع سناریو برنامه ريزي برپايه سناريو چيست؟ تاريخچه کاربرد برنامه ريزي بر پايه سناريو فرايند برنامه ريزي بر پايه سناريو ويژگي هاي سناريوهاي برتر شناخت محيط پيرامون موانع فرهنگي کاربرد عملي سناريوها نتيجه گيري مقاله دوم: سناریونگاری در روابط عمومی/مهدی باقریان مقدمه برنامه ریزی سناریو گذشته سناریو نگاری اصول تفکر سناریویی گام های برنامه ریزی بر پایه سناریو فرایند تولید و ساخت سناریو طوفان مغزی مهم و غیرقطعی سناریوهای مکمل آزمایش کردن ساخت سناریوی جدید برای روابط عمومی سناریوهای قابل تصور برای آینده روابط عمومی نتیجه گیری مقاله سوم روابط عمومی و کارکردهای سناریوسازی واقعی- مجازی داده¬ مبنا بر بستر واقعیت گسترده/ دکتر سعیدرضا عاملی مقدمه آینده پژوهی و سناریوسازی ظرفیت¬ها و عملکردهای واقعیت ترکیبی و واقعیت گسترده کارکردهای سناریوسازی واقعی- مجازی داده مبنا در حوزه روابط عمومی ها بعنوان نتیجه گیری: سناریوهای روابط عمومی در آینده مقاله چهارم: روابط عمومی و سناریوسازی در فضای سوم/ دکتر حسن بشیر مقدمه تعریف مفاهیم و چارچوب نظری فضای مرزی یا فضای سوم روابط عمومی فضای سوم و شکل گیری گفتمان سازمانی چیستی آینده پژوهشی و آینده نگری نتیجه گیری مقاله پنجم: نقش روابط عمومی در مدیریت بحران/ سمیه آقایان مقدمه مروری بر ادبیات پژوهش روابط عمومی و جایگاه روابط عمومی ها در سازمان آینده پژوهی/ آینده نگاری سناریو آینده پژوهی برنامه ریزی مبتنی بر سناریونگاری ویژگیهای برنامهریزی سنتی در مقایسه با برنامهریزی بر مبنای سناریو مدیریت بحران سناریوهای آینده پژوهی در مدیریت بحران روش سناریو نگاری در مدیریت بحران روش شناسی پژوهش جمع بندی و نتیجه گیری مقاله ششم: تفکر مبتنی بر سناریو و کاربرد هوش مصنوعی در صنعت روابط عمومی/ سارا علیاری و صادق سکری مقدمه برنامه ریزی مبتنی بر سناریو هوش مصنوعی تعریف روابط عمومی کاربردهای مختلف هوش مصنوعی در روابط عمومی هوش مصنوعی فرصت یا تهدید سناریو در حوزه استراتژی و برنامه ریزی استفاده از هوش مصنوعی در روابط عمومی نتیجه گیری مقاله هفتم: هوش مصنوعی و برنامهریزی سناریو در روابط عمومی/ علی¬رضا بابایی و رضا زمردی مقدمه روندها و سناریوهای اثرگذار انقلاب اطلاعاتی و مجازی هوش مصنوعی و اثرات بر روابط عمومی روابط عمومی اتوماتیک از طریق هوش مصنوعی نتیجه گیری مقاله هشتم: سناریو نگاری جایگاه روابط عمومی در سازمان های فرهنگی با توجه به کارکردهای واقعیت مجـازی و هوش مصنوعی در انقـلاب اطلاعات/ حسن عزیزیان مقدمه پیشینه موضوع چهارچوب نظری روش شناسی تحقیق تعریف مفاهیم و اصطلاحات تجزیه و تحلیل یافتهها نتیجه گیری مقاله نهم: سناریو، استراتژی، رگلاتوری و سیاستگذاری رسانههای نوین ارتباطی/ محمد جواد محسن زاده مقدمه بیان و ضرورت مسئله مفهوم شناسی و مفاهیم نظری تحقیق مقررات و سیاستهای رسانه آنلاین تحلیل محیط تعیین اهداف راهبری و بلندمدت اولویت عمومی سیاست گذاری رسانه ها سياستگذارى و نظام مقررات گذارى رسانه سه حوزه اصلی سیاستگذاری رسانه تعیین استراتژی ها برنامه ریزی تلفیقی اهداف کلان و مضامین استراتژیک سیاستگذاری و مقرراتی حاکم بر رسانه بر اساس رگلاتوری بررسی نتیجه ها، ارزیابی و کنترل شاخص های عملکردی نکات عملکردی و رفتاری ابعاد گوناگون توانمندسازی مخاطبان از طریق رگلاتوری نتیجه گیری مقاله دهم: نقش بازاریابی محتوای بر خط رسانه های اجتماعی بر تقویت سناریو های اطلاع رسانی و فعالیت های ارتباط راهبردی شهری / علی اکبر بنی اسدی مقدمه مبانی نظری رسانه های اجتماعی مواد و روش ها یافته ها بحث و نتیجه گیری مقاله یازدهم: هوش مصنوعی و آینده بازی¬های دیجیتال/ مریم سلیمی مقدمه مفاهیم نظری کاربردهای هوش مصنوعی در بازی¬های دیجیتال هوشها و ژانرهای جذابتر در بازیهای دیجیتال دلایل بهره گیری از بازی های دیجیتال هوش مصنوعی و بازیهای ویژه تشخیص اخبار جعلی آینده هوش مصنوعی در بازی¬های دیجیتال جمع بندی