شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)-|| انتشارات کارگزار روابط عمومی، کتاب «دستورالعمل قطعی برای اهداف و نتایج کلیدی OKRs » (یک پلتفرم موفقیت برای سازمان های با کارایی بالا)، در 73 صفحه منتشر شد. به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی انتشارات کارگزار روابط عمومی، این کتاب اصول مقدماتی در مورد چگونگی کمک OKRها به سازمانها برای بهبود عملکرد، به دست آوردن سطح بالاتری از بهرهوری و وضوح سازمانی، و در نهایت کسب موفقیت با نتایج بهتر را توضیح می دهد. هدف ما در این کتاب این است که شما را به درک درستی از OKRها قبل از شروع کار با آنها برسانیم.
سیستم OKR یک مکانیزم توانمندساز برای داشتن عملیات موثر، کارآمد، هماهنگ و با کارایی بالاست که بسیاری، از آنها به عنوان برتری عملیاتی یاد میکنند. استفاده از آن به شفافیت و پاسخگویی تک تک افراد یک شرکت ختم می¬شود. می¬توان اینها را عمده دلایلی تلقی کرد که شرکتها باید از OKR استفاده کنند.
OKRs (اهداف و نتایج کلیدی) یک سیستم هدفگذاری قدرتمند است که همترازی، عملکرد و نتایج در شرکتهای با کارایی بالا را هدایت میکند. این نسل بعدی روند و سیستم هدفگذاری است؛ تکاملی از روش هدف S.M.A.R.T. (مشخص، قابل اندازهگیری، هماهنگ، مرتبط، مبتني بر زمان) و MBO (مديريت مبتنی بر اهداف). این شیوههای هدفگذاری سنتی از اوایل دهه 1950 به طور موفقیت آمیزی مورد استفاده قرار گرفته است، اما روند OKR از این روشها متفاوت است، زیرا این دو جنبه مهم را به محیطهای کاری سریع امروز میافزاید: 1. هماهنگی آبشاری اهداف و 2. تفکیک یک هدف به گامهای کوچکتر(3 تا 5 نتیجه کلیدی).
توجه داشته باشید که OKR بیش از حد پیچیده نیست - به سادگی هدفگذاری است. با این وجود، هنگامی که شرکتها بدون تجربه قبلی شروع به استفاده از آن میکنند یا زمانی که نیاز به هماهنگی دقیق حس میشود، میتواند کمی پیچیده شود. با این حال، همه اینها میتواند در طول زمان آموخته شود. در نهایت، OKR برای شرکتهایی که آن را با انضباط کامل و انسجام انجام میدهند، بسیار مفید خواهد بود.
علاقه مندان برای تهیه این کتاب با شماره تلفن های 88617576 و 88617577 تماس بگیرند. فهرست مطالب پیش گفتار
مقدمه
تاریخچه
OKRها چطور توسعه پیدا کردند
OKRها چه هستند؟
تعاریف اهداف نتایج کلیدی نقش گوگل در ارتقاء OKRS
آیا باید از OKRها استفاده کنید؟
مزایای استفاده از OKRها قابلیت اندازهگیری (اندازهگیری و تعیین کمیت پیشرفتتان) تفکیک هدف به قطعات کوچکتر مشارکت همه انضباط عملکرد تمرکز همترازی زمان شفافیت
نحوه استفاده از OKRها تعیین کمیت (استفاده از اعداد) همکاری حفظ فراوانی
هماهنگی
آرمانی در برابر عملیاتی انعطاف را بیشتر کنید چیز قابل دستیابی را به دست آورید
زمانبندی هرچند وقت باید OKRها را تنظیم کنید؟ تنظیم OKRها: یک چارچوب زمانی مواردی که قطعاً باید انجام شود بازبینی های هفتگی برخی از نکات اضافی در مورد بازبینی ها
روند برنامهریزی محدود کردن OKRها به 3 تا 5 هدف و 3 تا 5 نتیجه کلیدی پایین به بالا باید 70 درصد این روند باشد اختصاص منابع - کارکنان، پول و زمان KRهای پایه تاکتیکهای کلیدی
اهمیت زبان
پیوند دادن روند OKR به جبران OKRهای عملیاتی در مقابل آرمانی مرتبط با جبران سیستم پرداخت به ازای عملکرد
درجه بندی از درجه بندی به عنوان یک بازبینی عملکرد استفاده نکنید به یاد داشته باشید، یادگیری بخشی از روند نمره دهی است!
چه میشود اگر یک هدف حاصل نشود؟ از اشتباهات رایج اجتناب کنید موارد مهمی که باید به خاطر سپرد شما نمی دانید که چه چیزی را نمی دانید شما ممکن است به هر نتیجه کلیدی دست یابید، اما نه هر هدف انجام آزمایش حیاتی است خوب است که شکست بخورید
نمونهها اهداف قابل قبول در مقابل اهداف بد و نتایج کلیدی قابل قبول اما نه عالی: (OKRهای "عالی" عملی، غیر مبهم، و متناسب با معیار S.M.A.R.T هستند) بد (خیلی مبهم است) بینشهایی که ما از گوگل یاد گرفتیم
تعاریف منابع