شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب "خلاقیت در روابطعمومی" تالیف اندی گرین توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی انتشارات کارگزار روابط عمومی، این کتاب که مورد تایید مؤسسه رسمی روابطعمومی (CIPR) است در 100 صفحه و چهار بخش تالیف شده و به همه شاغلان روابط عمومی کمک می کند تا پتانسیل خلاقیت را در خود کشف کنند.
کتاب حاضر توصیههای عملی درباره این که ارتباطگران چگونه میتوانند بهترین نتیجه را از خود، گروه و سازمان خود دریافت کنند به دست میدهد و به آنها کمک میکند تا ضمن دستیابی به اهداف تعیینشده به مهندسی مجدد عملکرد خود بپردازند.
مؤسسه رسمی روابطعمومی (CIPR) مدت زمانی را با اعضای مختلف خود صرف کرده است تا با بهرهگیری از گنجینه تجارب آنها، ابزار حاضر و دستورالعملهای مفیدی را در طیفی از موضوعات تولید نماید – تازهترین اثر در این مجموعه شامل ابزاری در خصوص «پژوهش، برنامهریزی و ارزیابی» و راهنمایی برای کارفرمایان برای «کارآموزی» میباشد.
تلفن های پخش: 88617576 و 88617577
فهرست مطالب مقدمه 1 پیشگفتار 3 منشور خلاقیت 7
بخش اول: نوآوری: اصول کلی 1-1 ما همه خلاق هستیم 9 1-2 منظور ما از نوآور و خلاق بودن چیست؟ 10 1-3 غلبه بر کاهلی ذاتی درون 11 1-4 غلبه بر بهانه من وقتی برای خلاق بودن ندارم: قانون 80:20 11 1-5 باید شروع به جرقه زدن کنید 12 1-6 باید نسبت به در چارچوب اندیشیدن خود آگاه شوید 13 1-7 استراتژی تفکر در چارچوب شما 14 1-8 استراتژی و تاکتیکها: تشخیص این که چارچوب فکری شما در سلسلهمراتبی از دیگر چارچوبها قرار دارد 16 1-9 تشخیص این که همواره بیش از یک راه وجود دارد 17 1-10 پرورش ایده: تحمل ایدههای مزخرف 17 1-11 دانستن این که همه ما دو نوع طرز فکر داریم: اندیشیدن قرمز و سبز 18 1-12 دانستن این که خلاقیت همانند یک ماشین عمل می کند: فرایند 5 مرحلهای خلاقیت 20 1-13 هر مشکلی که با آن روبرو هستید، در یکی از گروههای زیر جای دارد 24
بخش دوم: ابزار نوآوری و خلاقیت شما 2-1 اجمالی 28 2-1-1 ابتدا از سادهترین استفاده کنید 28 2-1-2 این شش سوال طلایی چه چیزی، چرا، کجا، کی، چه کسی و چگونه را بپرسید 29 2-1-3 منفی باشید 29 2-1-4 پرسش «چرا» را 5 بار تکرار کنید 30 2-1-5 تحلیل پیش از مگر 30 2-1-6 طرح پرسشهای انگیزشی هوشمندانه روابطعمومی 31 2-1-7 پرسشهای انگیزشی کلی 33 2-1-8 تریبون 60 ثانیهای 34 2-2 کار مکانیکی با ابزار برای کاوش و خلق ایدههای جدید از دل موقعیتی که در آن هستید 36 2-2-1 ماتریس 36 2-2-2 فهرست DNA 37 2-2-3 ویژگیهای برند – چیزی به نام فری سایز وجود ندارد 39 2-2-4 استفاده از یک مدل فرآیند غیرمرتبط 40 2-3 خروج از روزمرگی/ سفر ماجراجویانه ذهنی – داشتن نگاه متفاوت 41 2-3-1 واژه/ شیء/ تصویر/ صدای تصادفی 41 2-3-2 استعارات 42 2-4 ابزار استراتژیک 43 2-4-1 تفکر بالا به پایین: مار و پله 44 2-4-2 تفکر پایین به بالا: ایجاد بانک ایده مخصوص به خود 45 2-4-3 برای دیدن «تصویر بزرگتر» یک نقشه ذهنی ایجاد کنید 55 2-5 ابزار ارزیابی 56 2-5-1 اجمالی 57 2-5-2 ابزار ارزیابی کننده 58 2-5-3 پرورشدهندگان ایده: 4-3-2-1 عامل ایده – در مرحله بعد با ایدههایم چه میکنم؟ 59
بخش سوم: مجموعه ابزار نگارش مؤثر و خلاق 3-1 مجموعه ابزار نگارش مؤثر و خلاق شما 63 3-1-1 مدیریت متن: رئیس غیرخلاق شما 64 3-1-2 به «رئیس غیرخلاق» خود گوش دهید 65 3-2 پنجاه و هفت روش سریع برای رسیدن به ایدهای برای نوشتن گزارش خبری 66 3-2-1 الگوها – داخلی 71 3-2-2 شما – الگوی خود شما 72 3-2-3 الگوها – بیرونی برای ایجاد آرای مختلف 73 3-3 با رویکرد متفاوتی به سراغ داستان خود بروید 73 3-3-1 درسهایی از فیلمنامه و نمایشنامهنویسی 73 3-3-2 استفاده از دو موضوع داستانی: «داود و جالوت» و «رومئو و ژولیت» 75 3-3-3 استفاده از موضوعات پایه در ادبیات 75 3-3-4 شناسایی زوایای مختلف با استفاده از سلسله مراتب نیاز مازلو 77 3-3-5 مسیرهای منتج به مطبوعات تابلوئید 78