شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب "رسانه اجتماعی" به همت حنانه باقریان از سوی انتشارات کارگزار روابط عمومی به بازار کتاب عرضه شده است. به گزارش شارا، این کتاب در دو فصل و هشت گفتار منتشر شده و نمای کاملی از نحوه مشرکت در رسانه های اجتماعی، چالش های رسانه های اجتماعی و فنون رسانه های اجتماعی ارایه می دهد. در بخشی از مقدمه کتاب امده است:
ابزار سنتی برقراری ارتباط با مخاطبینی همچون کارمندان، مشتریان و سرمایه گذاران به اسناد چاپی و نوشتاری مانند ایمیل یا وبسایت های اینترنتی ثابت محدود شده است. امروزه این شیوه ها جای خود را به سرعت به نسل جدیدی از ابزارهای اینترنتی می سپارند که امکانات بیشتری را برای روابط متقابل، مذاکره و گفتگو و به طور کلی ارتباط دو سویه فراهم آورده اند. رسانه دیگر مخاطبی ندارد. مشکل کمبود یا نایابی دیگر وجود ندارد. متن، صوت و تصویر در دسترس همگان قرار گرفته است. در حال حاضر اینترنت پرقدرت ترین تریبون پخش برنامه، اطلاع رسانی و چاپ و نشر است و به صورت فزاینده ای نیز رو به رشد است. ابزار جدید این شبکه ارزان و غالبا رایگان هستند، براحتی می توان آنها را به کار برد و یا سریعا تولیدشان کرد. برقراری ارتباط می تواند با کارهای روزانه و مستمر شما در هم بیامیزد. هر شخصی می تواند خودش ارتباط برقرار کند – نه اینکه فقط با گروه های ارتباطی همکاری کند! ابزار برقراری ارتباط قدیمی از ایجاد شور و شوق و روابط قوی حاصل از این شیوه جدید و بدون واسطه عاجز بودند. ابزاری که اجازه ورود و مشارکت در این فعالیتها را می دهد و شرایط بروز این محاوره ها را در صنعت و بازار سازمانها و شرکتها فراهم می کند "رسانه اجتماعی" نام دارد، دلیل این نامگذاری هم طبیعت و ذات اجتماعی بودن رسانه اینترنت است. در حالی که رسانه های غالب از جمله روزنامه، رادیو، تلویزیون و مجلات، وسایل ارتباط جمعی یک طرفه هستند. این رسانه اجتماعی به تبلیغ کنندگان، صاحبنظران و جامعه اجازه می دهد که راحتتر از قبل تعامل، مشارکت و رابطه دوستانه داشته باشند.
رسانه اجتماعی/ حنانه باقریان/ناشر: کارگزار روابط عموم؛ چاپ اول پاییز 1396/قطع وزیری/قیمت: هشت هزار تومان/72 صفحه.