انتشار کتاب "ارتباطات موثر جهانی"
(رهنمودهایی برای حضور موثر در بازارهای جهانی در شرایط پساتوافق) شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب " ارتباطات موثر جهانی " توسط اسماعیل کریمیان کاکلکی گردآوری و ترجمه شده در 56 صفحه قطع پالتویی می باشد که توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی انتشار یافت. مایکل مورلی معاون اسبق رییس روابط عمومی شرکت ادلمن، خاطر نشان می نماید "که احتمالاً هیچ عبارتی در حرفه شما در روابط عمومی وجود نخواهد داشت که به اندازه عبارت ذیل آن را شنیده باشید: به کل جهان بیاندیشید اما در جهت منافع جامعه خودتان عمل نمایید. این عبارت به منظور تشویق بازاریابان و ارتباط گران بین المللی جهت متناسب نمودن محصولات و پیام های خود برای پذیرش در جوامع محلی متنوع در اطراف یک منطقه و یا در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد." یک ارتباط گر حرفه ای در سطح جهان نیازمند طیف وسیعی از مهارت ها است. همان گونه که "رابرت. آ ویکفیلد" مشاور، نویسنده و تحلیلگری که در تاثیر متقابل فرهنگی روی شهرت سازمان های چند ملیتی دارای تخصص است در مجله نسخه بهار سال 2000 «استراتژیست» خاطر نشان می کند: "با توجه به اینکه مشکلات می توانند هرجایی بوجود بیایند و فوراً در سطح جهان گسترش یابند، به متخصصینی نیاز است که بتوانند کل قضیه را ببیند و تعامل مابین واحدهای میزبان و دفاتر مرکزی را تسهیل ببخشند. آنها می بایست در برقراری ارتباط، همچنین در اقتصاد و سیاست جهان، میانجیگری و انسان شناسی فرهنگی و سایر رشته های مرتبط با عرصه جهانی مهارت داشته باشند." گفتنی است کتاب "ارتباطات موثر جهانی" رهنمودهایی برای حضور موثر در بازارهای جهانی در شرایط پساتوافق می باشد.