شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران (شارا)- كتاب «مديريت مستندسازي در روابط عمومي» در قطع وزيري، تالبف مهدي باقريان توسط انتشارات كارگزار روابط عمومي انتشار يافت.
مستندسازي مشتمل بر تدوين و تكوين يك فعاليت يا مجموعه اي از فعاليت ها از مرحله احساس نياز تا مرحله انجام است.
فعاليت هاي سازماني چه در فرم كاغذي ثبت شود و چه در فايل كامپيوتري ذخيره گردند بايد به صورت سند درآيند تا از اعتبار لازم براي استفاده برخوردار باشند.
در اين كتاب، نويسنده ابتدا با ارايه تعريف مستندسازي و مستندسازي الكترونيكي، اهميت و ضرورت مستندسازي و كاركردها و مزاياي آن را مورد بررسي قرار مي دهد.
در بخش هاي يازده گانه كتاب « مديريت مستندسازي در روابط عمومي»، به اين نكته تاكيد شده است كه پايه و اساس تحقيقات و پژوهش هاي علمي بر مدارك و مستندات و سوابق بوده و هر چه اين مستندات كامل تر و پربارتر باشد، به همان اندازه موفقيت صاحبان خرد در زمينه پيشرفت و پژوهش در علوم مختلف بويژه روابط عمومي افزايش خواهد يافت.
كتاب « مديريت مستندسازي در روابط عمومي» در 150 صفحه و يازده گفتار توسط انتشارات كارگزار روابط عمومي و با همكاري انجمن متخصصان روابط عمومي در زمستان 1395 منتشر شد. علاقمندان مي توانند براي خريد و تهيه كتاب با شماره تلفن هاي 7-88617576 (021) تماس حاصل نمايند.
فهرست مطالب
مقدمه بخش اول: مستندسازي و كليات آن گفتار نخست: تعريف مستندسازي گفتار دوم: مستندسازي الكترونيكي تعريف اسناد الكترونيك ويژگيهاي اساسي و اهداف مورد انتظار از سيستم اسناد الكترونيك ويژگيهاي سيستم نگهداري اسناد الكترونيك معايب و تهديدات اسناد الكترونيك ابزارها و روشهاي كاهش تهديدات اسناد الكترونيك گفتار سوم: اهميت و ضرورت مستندسازي گفتار چهارم: اهداف و مزاياي مستندسازي 1. اهداف مستندسازي 2. كاركردهاي مستندسازي 3. مزاياي مستندسازي گفتار پنجم: انواع مستندات 1. سند و مدرك 2. سابقه 3. خطمشي 4. نظامنامه 5. روشهاي اجرايي
6. دستورالعملهاي كاري
گفتار ششم: مراحل و فرايند مستندسازي 1. تعيين اهداف 2. تعيين ابعاد و زوايا 3. تعيين شيوه ثبت و طبقهبندي اطلاعات و دادهها 4. تعيين ابزار 5. جدول زمانبندي 6. تعيين جريان و شرح وظايف 7. شروع روند مستندسازي 8. تحليل نتايج و استخراج ملزومات 9. پاداش مستندسازي گفتار هفتم: قوانين و معيارهاي مستندسازي گفتار هشتم: مديريت مستندات 1. اصول مستندسازي 2. ويژگيهاي يك مستند خوب 3. روشهاي مدون نمودن 4. اصلاح اشتباهات 5. پيادهسازي نظام مستندسازي 6. بايگاني بخش دوم: مديريت مستندسازي در روابط عمومي گفتار نهم: مديريت مستندسازي در روابط عمومي 1. كار مستندسازي را چه كسي انجام ميدهد؟ 2. فعاليت مستند چگونه انجام ميگيرد؟ گفتار دهم: انواع مستندسازی 1. مستندسازی در نظام مدیریت کیفیت 2. مستندسازی فرایند فعالیت ها و برنامه های روابط عمومی 3. مستندسازی تجربیات مدیران 4. مستندسازی پروژه 5. مستندسازي مديريت بحران 6. مستندسازي رويدادها 7. مستندسازي فايلهاي صوتي و تصويري 8. مستندسازي پيشنهادها 9. مستندسازي جلسات 10. ایجاد بایگانی مستند مستندسازی مکاتبات اداری 11. مستندسازي عملکرد سازمان 12. مستندسازي آثار جشنواره هاي انتشارات روابط عمومي شاخص هاي ساختاري شاخص هاي محتوايي شاخص هاي ديداري شاخص هاي سنجش و ارزيابي آثار انتشاراتي گفتار یازدهم: نتیجه گیری و پیشنهادها 1. ایجاد سامانه نظام مستندسازی 2. تشکيل کمیته مستندسازی
منابع و مأخذ