شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب "آینده پژوهی روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی" کار مشترک حسن بشیر و مهدی باقریان توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر شد. به گزارش روابط عمومی انتشارات کارگزار روابط عمومی، این کتاب تلاش می کند انتظارات ما را از دانش آینده پژوهی شناسایی کرده و کمک کند تا تمامی توان و ظرفیت عوامل شکل دهنده، در راستای تحقق مطلوب ترین بدیل آینده جهتدهی شوند. در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: آینده پژوهی در روابط عمومی یک امر ضروری و الزامی است. هیچ سازمانی نمی تواند بدون توجه به آینده، حرکت های بعدی خود را تنظیم کند. تنظیم این آینده، بیش از آنکه به تولیدات خاص بستگی داشته باشد، به شیوه ارتباطات، بستگی دارد. و به همین دلیل است که روابط عمومی در این زمینه می تواند نقش بسزایی داشته باشد. با گسترش فضای مجازی، آینده پژوهی روابط عمومی وارد چالش های جدید و اساسی شده است. سرعت ارتباطات، حجم اطلاعات و امکان های دسترسی به محتواهای مختلف، زمینه ای برای کشف یا حدس هر چه بیشتر و عمیقتر آینده را مهیا ساخته است. کشف آینده در این رابطه، یک کشف واقعی است و از جنس پیشگویی صرف نیست. یک رابطه ریاضی و منطقی و علمی را می توان در این کشف واقعی از آینده مشاهده نمود. و بر همین پایه می توان برای آن آینده آمادگی لازم را پیدا کرد و ایجاد نمود. کتاب «آینده پژوهی روابط عمومی» محصول دوازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران است که در سال ۱۳۹۴ توسط مؤسسه کارگزار روابط عمومی برگزار شده است. در کنفرانس مزبور سخنرانان متعددی وجود داشتند که مقالات آنان و برخی از مقالات دیگری که با ارزیابی کمیته علمی شایسته انتشار بودند در این کتاب جمع آوری شده اند. کتاب «آینده پژوهی روابط عمومی» شامل سیزده مقاله علمی به شرح ذیل است: ۱-روابط عمومی آینده گرا؛ مبانی و چشم انداز: دکتر مهدی باقریان ۲-آینده نگری در تعامل روابط عمومی ها با رسانه ها: رویکردها و چالش ها: دکتر حسن بشیر ۳-فهم روابط عمومی در چارچوب رویکرد فرهنگی به مسئولیت اجتماعی: دکتر احمد پاکتچی ۴-آینده پژوهی ارتباطات سازمانی با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی در میان کارکنان: دکتر طاهر روشندل اربطانی، محمد مهدی فرجیان، شمسی سلمانی زاده ۵-آیندۀ روابط عمومی پایدار: تغییر در کیفیت مسئولیت اجتماعی و اینترنت همه چیزها: دکتر سعیدرضا عاملی ۶-آینده پژوهی روابط عمومی، مسئولیت پذیری اجتماعی و اعتمادسازی عمومی: دکتر محمدمهدی مظاهری ۷- دیده بانی روابط عمومی¬ها با تاکید بر شبکه های اجتماعی و بحرانهای فرهنگی: دکتر غلامرضا گودرزی ۸-چشم انداز مسئولیت اجتماعی در سازمان ها و شرکت ها: دکتر حسن ربیعی ۹-بررسی تأثیر مسئولیت پذیری اجتماعی بانک مهر اقتصاد بر رضایت ذی نفعان: منصور شیخ الاسلامی ۱۰-آینده پژوهی، روابط عمومی و شبکه های اجتماعی: مهر نوش ریاضی، میترا حیدری، ایرج منوری ۱۱-بررسی میزان رضایتمندی مردم شهر ماهشهر از عملکرد شرکت پتروشیمی فجر در حوزه مسئولیت اجتماعی: بهنام صیفوری، تورج فتاحی به باور تدوین کنندگان، کتاب «آینده پژوهی روابط عمومی» به دلیل اینکه مقالات علمی آن برای اولین بار به رابطه آینده پژوهی با روابط عمومی با نگاه میان رشته تدوین شده اند، قطعا به عنوان یک اثر ماندگار در حوزه روابط عمومی به جای خواهد ماند. این مساله به این معنا نیست که ما نیازمند مباحث جدیدتر، عمیتقر و همه جانبه تر بیشتری نیستیم. این حوزه، نیازمند نوعی از بازنگری عملی و اجرایی وسیعتر و فراگیرتری است که می تواند در بالندگی روابط عمومی ها در سطح ملی و بین المللی تاثیرگذار باشد.
کتاب "آینده پژوهی روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی" در 208 صفحه توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی در زمستان 1395 و با قیمت بیست هزار تومان منتشر شده است.
علاقمندان می توانند برای خرید و تهیه کتاب با شماره تلفن های 7-88617576 (021) تماس حاصل نمایند.