هفدهمين کنفرانس بين المللي
روابط عمومي ايران
(دومین رویداد تجربه محور
روابط عمومی ایران)
استفاده از تجارب و ایده ها برای
بهینه سازی استراتژی های ارتباطات بحران؛
کشف روش های جدید و تجدید نظر در
روش های مورد علاقه قدیمی
IPRC- IRANCPR
رویدادهای تجربه محور به دلیل نوآوری و
منحصر به فرد بودن، بسیار تاثیرگذار هستند. اما این خصوصیات و تجربه ها می تواند در
رویدادهای علمی مانند کنفرانس روابط عمومی مورد استفاده قرار گیرند. اگر این کار به
خوبی انجام شود خواهید دید درصد زیادی از شاغلان روابط عمومی، تمایل بیشتری به شرکت
در این گونه رویدادها دارند.
بعلاوه این روش برای افزایش توجه به تجربه
ها و ایده های ناب روابط عمومی ها و تحریک ذهن شرکت کنندگان با تشویق مشارکت فعال
آنها در برگزاری کنفرانس از اهمیت ويژه ای برخوردار است.
ما می دانیم رویدادهایی که با محوریت تجربه
برگزار می شوند به نقطه عطفی برای توجه به ایده های ناب شاغلان روابط عمومی تبدیل
می شوند. وقتی خوب برگزار شوند، این توانایی را دارند که:
- تجربه هایی را ایجاد کنند که مخاطبان
همیشه آن را به یاد داشته باشند.
- تعامل شخصی و حرفه ای شاغلان روابط عمومی
را تسهیل کنند.
- اطلاعات مرتبط و به موقع را ارائه داده و
تجربه کلی شرکت کنندگان را بالا ببرند.
- به ایجاد ارتباط پایدار و عمیق میان شرکت
کنندگان و متولیان برگزاری کنفرانس کمک نمایند.
- لحظات به یاد ماندنی و خوشی برای شرکت
کنندگان فراهم کنند.
- زمینه را برای ایجاد همزیستی و مشارکت
بین برگزارکنندگان، سخنرانان و شرکت کنندگان فراهم کنند.
به نظر می رسد بعد از 16 دوره برگزاری
کنفرانس روابط عمومی، برای به حداکثر رساندن ارزش این رویداد، زمان تکامل و تغییر
آن فرا رسیده باشد تا یک رهبر در برنامه ریزی تجربه محور برای شرکت کنندگان تبدیل
شود.
سرعت بخشیدن به ارزش کنفرانس از ارایه و
یادگیری صرف مباحث نظری به ارایه تجربه های ناب شاغلان روابط عمومی حاصل می شود و
بیش از هر زمان دیگر، مدیران و کارشناسان روابط عمومی خواستار رهبری و مدیریت
رویدادهای روابط عمومی بويژه کنفرانس روابط عمومی ایران هستند.
با توجه به این که دبیرخانه کنفرانس روابط
عمومی به قدرت رویدادهای تجربه محور اعتقاد دارد و برای موفقیت آن سرمایه گذاری می
کند اما به راحتی انتخاب یک مکان مناسب، مدیریت یک رویداد مهم، دعوت از مخاطبان و
استقبال آنها و شروع یک مرحله بزرگ، کار ساده ای نیست.
ما می خواهیم کار برگزاری کنفرانس روابط
عمومی را به شاغلان روابط عمومی و شرکت کنندگانش بسپاریم بویژه به کسانی که خلاق و
متمایز هستند. در واقع کنفرانس روابط عمومی محلی برای تاخت و تاز صاحبان ایده های
برتر می شود و همین ها هستند که با دریافت جایزه، تقدیر می شوند و در فضای ایجاد
شده به ارایه ایده های خود می پردازند و به موازات آن، فرصتی در اختیار شرکت
کنندگان قرار می گیرد تا در مباحث ارایه شده، مشارکت داشته باشند.
بدون تردید برگزاری و موفقیت کنفرانس بین
المللی روابط عمومی ایران بدون بهره مندی از تجربه ها و ایده های ناب شاغلان روابط
عمومی امکان پذیر نیست. به همین دلیل دبیرخانه کنفرانس، آموزش مهارت های کاربردی را
در قالب ارایه ایده ها و الگوهای کاربردی و جدید در دستور کار خود قرار داده است.
اطمینان داریم مزیت افزایش کیفیت ناشی از
برگزاری چنین رویدادهایی بسیار چشمگیرتر از 15 دوره قبل خواهد بود. به همین دلیل
دبیرخانه کنفرانس روابط عمومی در نظر دارد هفدهمین دوره این رویداد را با محوریت
تجربه محوری برگزار نماید. این امر به ما در راستای ارائه رویدادی با کیفیت بالا
کمک شایانی خواهد کرد.
گام دوم در این فرآیند شناخت نقاط ضعف
دوره های قبلی است. به راستی کنفرانس های برگزار شده در کدام بخش ها با ضعف و
ناتوانی شدید مواجه بوده است؟ به راستی چرا ارایه "تجربیات" و "ایده" های برتر، مهم
و متمایز شاغلان روابط عمومی در منظر کنفرانس روابط عمومی، امروز اهمیت بیشتری پیدا
کرده است؟
پاسخ این پرسش ها در هفدهمین کنفرانس بین
المللی روابط عمومی ایران روشن خواهد شد.
تاسیس کرسی تخصصی
رویازی روابط عمومی در ایران
برای نخستین بار کرسی تخصصی رویازی روابط
عمومی در ایران همزمان با هفدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران برای جمع
آوری، بررسی و بهره برداری از ایده های برتر تاسیس می شود.
فعالیت های این کرسی در سال 1399 با انجام
پروژه های زیر آغاز می شود:
برنامه شماره 1: تهیه و انتشار یک
مقاله پژوهشی است که به اهمیت و کاربرد خلاقیت، نوآوری، ایده پردازی و تجربه محوری
در روابط عمومی مبتنی بر ادبیات و بررسی مقاله های این حوزه می پردازد.
برنامه شماره 2:
برگزاری دومین رویداد تجربه محور روابط عمومی در ایران: این رویداد با
برگزاری هفدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی آغاز می شود.
پروژه شماره 3: برگزاری دومین
جشنواره تجربه محور روابط عمومی در ایران به منظور معرفی تجربه های معنادار، خلاق،
آموزشی، کاربردی و منحصر به فرد جامعه روابط عمومی و تجلیل از صاحبان ایده های
برتر.
پروژه شماره 4: تهیه و انتشار
راهنمایی در مورد "ابزار نوآوری و خلاقیت" تا به شاغلان روابط عمومی کمک کند
پتانسیل خلاقیت را در خود کشف کنند. (ترجمه و منتشر شد)
پروژه شماره 5: ایجاد تریبون 15
دقیقه ای برای بهره برداری از ایده های برتر و ارایه آن در کنفرانس روابط عمومی
برای توسعه الگوها و ایده های جدید و متمایز.
اهداف
- ارائه تجربه های معنادار، خلاق، آموزشی،
کاربردی و منحصر به فرد
- کمک به تولید، تامین و ارائه محتوای با
کیفیت بالا
- به اشتراکگذاری و انتقال ایده ها و
تجربه های ناب و متمایز
- بدست آوردن دانش و راهکارهای عملی برای
به حداکثر رساندن فعالیت های ارتباطی روابط عمومی ها
- ارائه جدیدترین دستاوردها و آموزههای
شاغلان روابط عمومی
- ارتقای سطح علمی عناصر فعال در حوزه
روابط عمومی
- ایجاد فرصتهای ارائه و بکارگیری تجربه
های موفق و متفاوت در سایر روابط عمومی های کشور
- شبکهسازی مدیران، کارشناسان، متخصصان و
دانشجویان روابط عمومی و حوزه های مرتبط
برنامه ها
ثبت نام برای حضور در کنفرانس و کارگاه های
آموزشی از اولین روز سال 1399 شروع می شود:
- تاسیس کرسی تخصصی رویازی روابط عمومی در
ایران
- ارایه دو سخنرانی برگزیده علمی از طرف
کمیته علمی کنفرانس
- ارایه 5 تجربه و ایده برتر منتخب داوران
- برگزاری دو کارگاه تخصصی
ـ انتشار کتاب و لوح فشرده مجموعه مقالات
کنفرانس با دو محور "روابط عمومی و مدیریت بحران"
- انتشار ويژه نامه
- اعطای"اسکار روابط عمومی" به بهترین ایده
و تجربه منتخب
- اعطای گواهینامه ایده برگزیده سال
- اعطای "مدال رویازی"
ـ ارايه گواهي نامه معتبر شرکت در کنفرانس
به شرکت کنندگان
مخاطبان هدف
همه متخصصان خلاق در حوزه روابط عمومی و
ارتباطات، تبلیغات، بازاریابی و همه کسانی که علاقه مند هستند با تجربه ها و ایده
های جدید آشنا شوند!
موضوعات و محورها
در این زمینه هیچ محدودیتی وجود ندارد.
تجربه ها و ایده ها شامل همه بخش های مختلف روابط عمومی می شود. برخی ایده ها و
تجربه ها برای ارائه انتخاب می شوند و بقیه ایده های برگزیده در ويژه نامه و کتاب
مجموعه مقالات کنفرانس منتشر خواهند شد.
نحوه ارسال تجربه ها و
ایده ها
در رویداد تجربه محور کنفرانس روابط عمومی
ایران، به بررسی آخرین ایده ها و آموزههای موفق شاغلان روابط عمومی پرداخته می
شود. در این کنفرانس، تجربهها و ایده های ناب شاغلان روابط عمومی با شرکت کنندگان
به اشتراک گذاشته میشود.
اگر در سازمان و شرکت تان در حوزه روابط
عمومی، کارها و ایده های ناب دارید، آن را در قالب قوانین، شرایط و کاربرگ طراحی
شده به نشانی الکترونیکی دبیرخانه کنفرانس ارسال نمایید.
قوانین و مقررات
- ارایه ایده و تجربه برای همه شاغلان
روابط عمومی آزاد است.
- محدودیتی در موضوع، تکنیک، زمان انجام،
سمت، سازمان و شرکت ارائهدهنده ایده و تجربه وجود ندارد.
- ایده ها و تجربه ها در قالبهای سخنرانی
و انواع فیلم و ویدئو پذیرفته خواهد شد.
- مدت زمان ارائه هر ایده و تجربه در
کنفرانس 15 دقیقه خواهد بود.
- مدت زمان ارائه نظر داوران و شرکت
کنندگان برای هر ایده و تجربه 15 دقیقه خواهد بود.
- محتوای تجربه ها و ایده های متقاضی باید
در حوزه روابط عمومی باشد.
- مسئولیت صحت اطلاعات ارائهشده درباره
ایده و تجربه، بر عهده ارائه دهنده است.
- تمامی متقاضیان بعد از طی مراحل پذیرش
نهایی ایده و تجربه، از خدمات ارایه ایده در کنفرانس، معرفی در سالنامه تخصصی روابط
عمومی ایران، انتشار ایده در ويژه نامه کنفرانس، اعطای گواهینامه ایده برگزیده سال
و شرکت رایگان در کنفرانس برخوردار خواهند شد.
- بهمنظور اطمینان از كيفيت، كميت و نحوه
ارايه سخنرانی ها، حضور در تمامی مراحل پذیرش ایده و تجربه، برای تمامی متقاضیان،
الزامی است. در نهایت، مسئولیت نحوه اجرا و محتوای ارائه شده بر عهده داوران و
سخنرانان خواهد بود.
- در زمان برگزاری کنفرانس و ارائه سخنرانی
در خصوص تجربه ها و ایده های برگزیده، امکانات لازم جهت ارائه مناسب در اختیار هر
متقاضی قرار خواهد گرفت.
- متقاضی حضور در پانل ایده پردازی میباید
پس از تکمیل کاربرگ ثبتنام، تصویر معرفینامه رسمی را در سربرگ شرکت یا سازمان
مربوطه، همراه با مهر و امضاء مدیر روابط عمومی آن سازمان (افراد حقوقی)، برای
دبیرخانه کنفرانس ارسال نماید.
- دبیرخانه کنفرانس مجاز است، با ذکر نام
صاحب اثر، نسبت به استفاده تجربه ها و ایده های پذیرفته شده، برای موارد مختلف از
جمله موارد تبلیغی و اطلاع
رسانی
در ادوار مختلف اقدام نماید.
- ثبتنام در رویداد و جشنواره رویازی
روابط عمومی ایران بهمنزله قبول مفاد قوانین و مقررات مندرج در این سند از طرف
متقاضی است.
- در صورت وجود هرگونه مغايرت تجربه و ایده
ارائه شده با شرایط، قوانین و مقررات ذکر شده، حق عدم پذیرش ایده براي دبیرخانه
کنفرانس محفوظ است.
نحوه داوری
ایده ها و تجربه های واصله به دبیرخانه به
طور مستقل توسط هیئتی از استادان، فعالان و پیشکسوتان ارشد روابط عمومی داوری می
شود. در انتخاب هیئت 10 نفره داوران که دارای توازن درستی از دانش تخصصی، تجربه و
بی طرفی است، توجه زیادی می شود.
فرایند داوری
داوری در شش مرحله صورت می گیرد:
- ارسال تجربه و ایده در قالب قوانین،
شرایط و کاربرگ ثبت نام
- بررسی اولیه ایده ها و تجربه های ارسالی
- انتخاب اولیه ایده ها و تجربه های ارسالی
- برگزاری جلسه توجیهی و ارائه پذیری
- پیش ارایه (ارائه شبیه سازی شده نزد
داوران)
- ارایه در کنفرانس
در نهایت چهار داور ارشد، ایده ها و تجربه
های منتخب10 داور اول را مورد بررسی و داوری نهایی قرار می دهند. داوران تا روز
برگزاری کنفرانس و قضاوت نهایی کنار ما خواهند بود. هر داور حداکثر دو دقیقه فرصت
دارد نظراتش را در خصوص هر سخنرانی ارایه نماید. همچنین 13 دقیقه برای شرکت کنندگان
جهت مشارکت در مباحث طرح شده در نظر گرفته شده است.
کارگاههای آموزشی مدیریت
بحران
محورهای کارگاه
همزمان با هفدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران (ICPR1399)، دو کارگاه
تخصصی برگزار می شود تا سطح دانش و تجربه حرفه ای شاغلان روابط عمومی را در رابطه
با طراحی معاصر و شیوه های ارتباط تصویری بهبود بخشد.
جوایز
جوایز، معیارهایی را برای برتری در تمام
زمینه های روابط عمومی تعیین می کند و به صنعت ما درخشش، شجاعت و جسارت می دهد.
دبیرخانه کنفرانس، فرصتی را برای همه سازمانها و شرکتها فراهم می کند تا در کنار هم
جشن بگیرند و صنعت روابط عمومی را به سمت تعالی و پیشرفت سوق دهند.
جوایز فقط به سازمانها، شرکتها و افرادی
تعلق می گیرد که دارای تجربه ها و ایده های خلاق هستند. جوایز امسال کنفرانس به 10
ایده برتر روابط عمومی اعطا می شود.
به بهترین ایده و تجربه منتخب شرکت
کنندگان، "اسکار روابط عمومی" اعطا خواهد شد.
هزینه "مدال رویازی" برای سایر برگزیدگان
به عهده متقاضیان علاقمند به دریافت آن خواهد بود و کاملا اختیاری است.
تقویم
مدیران و کارشناسان روابط عمومی و سایر
متقاضیان تا آخر خرداد ماه 1399 فرصت دارند ایده ها و تجربه های خود را به دبیرخانه
جشنواره ارسال نمایند.
حمایت مالی
با حمایت مالی قادر خواهید بود شرکت و
سازمان خود را به عنوان مهمترین تصمیم گیرندگان و حامیان تاثیرگذار روابط عمومی در
ایران معرفی کنید.
لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرصت
های حمایت مالی با دبیرخانه کنفرانس تماس بگیرید.
فراخوان مقاله
مقدمه
مدیریت بحران یک عملکرد مهم سازمانی است. عدم موفقیت می تواند منجر به صدمات جدی به
ذینفعان و ضرر و زیان برای یک سازمان و به طور کلی جامعه شود. دست اندرکاران روابط
عمومی بخشی جدایی ناپذیر از تیم های مدیریت بحران هستند.
بحران را چگونه تعریف می کنید؟
برخی از بحران ها، مانند حوادث صنعتی و آسیب به محصول، می تواند منجر به جراحات و
حتی از بین رفتن جان انسان ها شود. بحران ها می توانند خسارت مالی ایجاد کنند؛
مانند ویروس کرونا.
همه بحران ها باعث تضعیف اعتبار یک سازمان می شوند. یک بحران نشان دهنده ضعف یک
سازمان است و تا حدی به شهرت آن آسیب خواهد رساند. واضح است که این سه تهدید با هم
مرتبط هستند. صدمات یا فوت منجر به ضرر و زیان مالی و همچنین شهرت می شود.
بنابراین بحران های بالقوه مختلف می توانند:
- به اعتبار موسسه آسیب برساند.
- باعث از دست رفتن اعتماد شود.
- سبب به خطر انداختن سلامتی، زندگی، ایمنی کارکنان، مراجعان، بیماران، ذینفعان و
سایر مردم شود.
ارتباط بحران را چگونه تعریف می
کنید؟
ارتباط بحران زمینه ای نوظهور در زمینه مطالعات ارتباطات کاربردی است و شامل برخورد
با پیام های واسطه و انواع مختلف مخاطبان در لحظه های افزایش فشار می شود. هنگام
وقوع بحران، سوالات اخلاقی مهم هستند.
در شرایط بحرانی، ارزش های شرکتی که ممکن است در
شرایط عادی و با ثبات مهم باشند، اهمیت خود را از دست بدهند. مثلا تاکید معمول بر
صرفه جویی در هزینه ها وقتی لازم باشد در سانحه طبیعی زندگی افراد را نجات داد دیگر
موضوعیت ندارد.
ارتباط بحران را می توان عموما جمع آوری، پردازش و انتشار اطلاعات لازم برای رسیدگی
به وضعیت بحرانی تعریف کرد.
محورهای کنفرانس
مدیریت بحران
ارتباطات بحرانی: معنی، نیاز و روند آن
پیشگیری: بررسی طبیعت ارتباطات بحران و نقش آن در افزایش آگاهی جامعه و تسهیل
ارتباطات بین افراد متاثر
آماده سازی: ایجاد و حفظ استراتژی ارتباطات به روز بحران
ارتباطات پس از بحران: ارزیابی تلاش مدیریت بحران، به روزرسانی فرآیند بازیابی،
اقدامات اصلاحی و تحقیقات بحران
گفتگو و آموزش مبتنی بر سناریو: تولید نمونه هایی از دنیای واقعی با هدف آمادگی
برای پاسخگویی به یک بحران احتمالی
ارتباطات بحرانی: ملاحظات اخلاقی و اعتماد عمومی
روابط عمومی
به جای خالی اهمیت بدهید: بهره گیری از متخصصان روابط عمومی برای
آموزش ارتباطات بحران و تعامل عمومی
فکر و عمل سریع: چگونه از فنون روابط عمومی برای مواجهه با موقعیت های بحرانی و
تقویت ارتباطی چارچوب خطر استفاده کنیم؟
مدیران اجرایی و متخصصان روابط عمومی: تحقیقات جدید نشان می دهند که حرفه ای ها
می توانند بین حرفه خود و حیطه اجرا پلی ایجاد کنند
رسانه ها
مدیریت یکپارچه بحران: درک ریسک و مسئولیت بالقوه رسانه ها
چشم انداز آشفته رسانه ای امروز: راهکارهای جدید برای دفاع از اعتبار و شهرت
موسسه در هنگام بحران
فضای مجازی
چگونه نظارت بر رسانه های اجتماعی می تواند از بروز بحران بزرگ
جلوگیری کند؟
استفاده مطمئن از كانالهای مناسب: چگونه با موارد اضطراری مانند توییت های
ویروسی، بلایای طبیعی، نقض امنیت و موارد دیگر مواجه شوید
عصر اخبار جعلی: واکنش سریع رسانه های اجتماعی به تغییر، بهترین شیوه ارتباطات
خطر است
رسانه های اجتماعی چه نقشی در ارتباطات بحران ایفا می کنند؟
مدیریت بحران: یک رویکرد کاربردی برای درک بهتر بحران
های امروز ایران
ارزیابی سرمایه اجتماعی برای تحقیقات ارتباطات موثر در مدیریت بحران
استفاده از تجارب و ایده ها برای بهینه سازی استراتژی های ارتباطات بحران: کشف
روش های جدید و تجدید نظر در روش های مورد علاقه قدیمی
سنجش و اندازه گیری عملکرد ارتباطات بحران در سازمان ها و شرکت های دولتی ایران
2- ایده های ناب و تجربه های برتر
اطلاعات تماس
علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات
بیشتر در بخش کنفرانس، جشنواره و دریافت کاربرگ های ثبت نام و دیگر اطلاعات
موردنیاز به نشانی زیر ذیل مراجعه نمایند:
تلفن های دبیرخانه
کنفرانس: 77 ـ 88617576- 88216277
دورنگار:
88602308
وب سایت:
www.irancpr.ir
www.shara.ir
پست الکترونیک:
info@irancpr.ir
info@iranpr.org
bagherian@irancpr.ir
kargozar80@yahoo.com