جایزه ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی

انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی با هدف معرفی الگوهای برتر روابط عمومی های جهان اسلام، پاسداشت تلاش های متعهدانه روابط عمومی هایی که اهداف متعالی و مقدس اسلامی را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده اند و موفق به بهترین نوع پیوند و تلفیق نیات آموزه های انسان ساز دین مبین اسلام با رسالت ها و فلسفه ماهوی روابط عمومی شده اند و همچنین با بهره گیری از روش های علمی و کاربردی در حوزه روابط عمومی، تجلی گاه روابط عمومی اسلامی شده اند جوایز ممتاز جهانی را پایه گذاری کرد؛ جایزه ای که به عنوان بالاترین افتخار این صنعت در جهان اسلام است و به شکل سالیانه به برترین ها اعطا می شود.

در سال 1390 و همزمان با برگزاری نخستین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی و برای قدردانی از بهترین های روابط عمومی کشورهای اسلامی اعطای این جایزه آغاز شد.

 

نخستین دوره اهدای جایزه ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی
در نخستین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی که به مدت سه روز از تاریخ 14 آذرماه 1390 در مالزی برگزار شد، تأکید شد که روابط عمومی موثر در کشورهای اسلامی می‌تواند شیوه مناسبی برای اشاره به مشکلات ناشی از افزایش اسلام هراسی و نژادپرستی باشد.
نخستین کنگره جهانی روابط عمومی اسلامی در کوالالامپور مالزی به طور مشترک از سوی دانشگاه  بین المللی اسلامی مالزی و موسسه کارگزار روابط عمومی(ایران) با حمایت فدراسیون روابط عمومی های آسه ان برگزار شد.
سخنرانی مراسم اهدای جایزه ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی نیز بر عهده عبدالله احمد بدوی نخست وزیر سابق مالزی بود.
عبدالله احمد بداوی، در سخنرانی خود خطاب به نمایندگان حاضر در مهمانی شام افتتاحیه و مراسم اهداء جوایز روابط عمومی به دو پیش‌شرط حرفۀ روابط عمومی برای مسلمانان، یعنی عدالت و مسئولیت، اشاره کرد.
ریشه و اساس این توصیه ها در روابط عمومی در دو منبع اصلی اسلامی، یعنی قرآن و سنّت، قرار دارد و هر کلام، عمل و تأییدی به حضرت محمّد(ص) منسوب است. این ویژگی ها از کارگزاران مسلمان روابط عمومی که وظیفه دارند اخلاقیات و ارزش‌های حرفه‌ای پایه‌گذاری شده توسّط حضرت محمّد(ص) را رعایت وتبلیغ نمایند، جدایی ناپذیر است.
وی در سخنرانی خود اظهار داشت: ما می توانیم نشان دهیم که میراث اسلام برای بشریت پیشرفت بوده است نه تنها ماندن در عصر طلایی که قرن ها پیش بوده است، بلکه این پیشرفت تا امروز نیز ادامه داشته است.
وی افزود: تعصب ها، نژادپرستی و اسلام هراسی تجلی ملموسی بوده که به سادگی از بین نمی رود بنابراین روابط عمومی می تواند شیوه ای برای اشاره به این مشکلات و بازگو کردن حقیقت باشد.
تون عبدالله احمد بداوی گفت: شاغلان مسلمان روابط عمومی برای تغییر شکل برداشت از اسلام و دادن جلوه‌ای جدید به آن، باید منابع و تخصّص خود را تجمیع کنند.
نخست‌وزیر سابق مالزی تاکید کرد: اکنون زمان مناسب برای مسلمانان فرا رسیده تا استعداد بالقوّۀ امّت مدرن برای مشارکت در تمدّن بشری را به نمایش بگذارند.
او اظهار داشت: غالباً، جریان اصلی رسانه‌های بین‌المللی در بهترین حالت بی‌علاقه و بی‌تفاوت و در بدترین حالت در مقابل بیان گزارش‌های مثبت (دربارۀ اسلام) مقاوم هستند، گو این که سازمان‌هایی چون الجزیره ظهور کرده‌اند تا به نحوی فزاینده امکان بروز نقطه نظرهای جایگزین را فراهم آورند.
وی گفت که ارتباطات نوین و جدید راه دور نیز باید به صورت وسیله‌ای جهت اعلان خبرهای مثبت دربارۀ اسلام به کار گرفته شود.
او کارگزاران مسلمان روابط عمومی را تشویق کرد که از این لحظۀ بی نظیر تاریخی در جهت شکل دادن تازه به برداشت‌ها و بخشیدن جلوۀ تازه به سیمای اسلام استفاده کنند و یادشان باشد، روزنۀ فرصت کوچک است و به سرعت بسته می‌شود.
او گفت: قبل از آن که توجّه ناپایدار و گذرای جهان به پدیدۀ بعدی جهانی معطوف گردد باید از این فرصت استفاده کنیم. باید این فرصت را غنیمت بدانیم که یک بار و برای همیشه نشان دهیم که مسلمانان فعّال، کاملاً مؤثّر و سازندۀ جامعۀ جهانی‌اند – نیرویی برای خیر و نیرویی برای پیشرفت هستند.
همچنین در این مراسم جايزه ممتاز جهاني کارگزاران مسلمان روابط عمومي به مهدی باقریان، رييس موسسه کارگزار روابط عمومي و عضو هيئت مديره انجمن متخصصان روابط عمومي (ایران) اختصاص یافت.
این جایزه به دلیل پیشنهاد ایده برگزاری اولین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی، به عنوان یکی از سه بانی انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی، کسب اعتبارنامه متخصصان روابط عمومی، ارایه طرح تهیه و انتشار کتاب روابط عمومی اسلامی، همکاری با تشکل های و انجمن های تخصصی روابط عمومی در کشورهای اسلامی، برگزاری نشست های مختلف با حضور متخصصان و کارگزاران مسلمان روابط عمومی در ایران و مالزی، انتشار کتاب ها و نشریات تخصصی روابط عمومی، برگزاری هفت دوره آموزشی روابط عمومی در کشورهای مسلمان طی سال‌های اخیر، همچنین انتشار مقاله‌ها و یادداشت‌های مختلف در نشریات بین‌المللی در جهت تقویت وحدت بین کارگزاران مسلمان روابط‌عمومی و سایر فعالیت های شاخص در حوزه روابط عمومی به وی اختصاص یافته است.
جوايز ممتاز جهاني براي برترين هاي روابط عمومي جهان اسلام، بالاترين افتخار اين صنعت در جهان اسلام است.

 

دومین دوره اهدای جایزه ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی

همزمان با برگزاری دومین کنگره جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی از تاریخ 17 آذرماه 1391، دومین دوره اهدای جایزه ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی نیز در ایران برگزار شد.

بانیان کنگره و انجمن

-       جناب آقای پروفسور محمد حمدان عدنان استاد دانشگاه سباح مالزی و مشاور فدراسیون انجمن مصرف کنندگان مالزی

-       جناب آقای مسلم باسیا رئیس سابق انجمن روابط عمومی اندونزی

-        جناب آقای مهدی باقریان رئیس موسسه کارگزار روابط عمومی و عضو هیات موسس انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی

-        سرکارخانم شمیم عبدل الجلیل عضو هیات موسس انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی

-        سرکارخانم زهرا بابازادگان عضو هیات موسس انجمن جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی و مدیرعامل موسسه ارتباط گستر هزاره ریحانه

 

جایزه ممتاز جهانی کارگزاران مسلمان روابط عمومی

سطح بین المللی

-       اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امورخیریه به خاطر برگزاری 29 دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم  (جناب آقای حسن ربیعی مدیرکل محترم حوزه ریاست، روابط عمومی و بین الملل )

-       اداره کل روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار ایران به خاطر طرح  بنیادین روابط عمومی (جناب آقای سعید مستشار مدیرکل محترم روابط عمومی)

-       اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران به خاطر مسئولیت اجتماعی برنده جایزه سازمان ملل(جناب آقای محمدرضا ساجدی پور مدیرکل محترم روابط عمومی)

 

سطح ملی

-       اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شرکت بازرگانی پتروشیمی به خاطر اجرای طرح مقابله با تحریم (برنامه های تبلیغاتی و روابط عمومی ضد تحریم (جناب آقای مهندس عباس کاظمی مدیرکل محترم روابط عمومی)