News
کتاب "روابط‌عمومی در عصر کرونا" منتشر شد
۹ / ۹ / ۱۳۹۹
  کتاب "روابط‌عمومی در عصر کرونا" توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی منتشر و راهی بازار نشر شد.
 
 به گزارش شارا، در مقدمه این کتاب‌ آمده است: هر رویداد سلامت‌ عمومی، چالش‌های ارتباطی جدیدی را به همراه می‌آورد، اما می‌توان دروس برگرفته از بحران‎های پیشین را برای مقابله با آن‎ها بکار گرفت. شیوع کرونا نیز سیستم‌‎های سلامت‌ عمومی و قابلیت ارتباط صحیح آن‌ها با جوامع را به چالش کشیده است.
 
 چالش‌هایی نظیر ابهامات و ریسک‌های موجود در حین بررسی نگرانی‌های عموم جامعه، می‌توانند منجر به مجموعه‌ای از نتایج گوناگون از جمله از دست رفتن اعتماد و اعتبار، تاثیرات اقتصادی- و در بدترین حالت- مرگ شهروندان شوند. درحالی‌که همواره درس‌های تازه‌ای برای آموختن وجود دارند، اما برخی اقدامات هستند که از تاثیرگذاری‌شان مطمئن هستیم.
 
 یکی از مهم‌ترین و موثرترین اقدامات در واکنش به هر رویداد سلامت عمومی، بهره‌گیری از پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل متخصصان روابط‌عمومی در راستای اشتراک‌گذاری دانسته‌‎ها، مجهولات و اقدامات صورت گرفته برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌‎ نجات جان انسان‌ها و کمینه‌‎سازی اثرات سوء هر رویداد است.
 
 ارتباط و تعامل منظم و پیشاپیش با عموم و جوامع در معرض خطر، می‌تواند موجب ابهام‌‌‎زدایی و اجتناب از سوءتفاهم‎ها شود. این حق افراد است که اطلاعات کافی را در اختیار داشته باشند و ریسک‌های سلامتی پیش روی خود و عزیزان‌شان را بشناسند.
 
 مجموعه این کتاب‌ها بر این فرض بنیادی بنا شده است که نقش عمده روابط‌عمومی، فراهم ساختن منافع استراتژیک بوسیله تسهیل ارتباطات اثربخش (حفظ شفافیت و به‌روزرسانی مستمر)، آگاهی‌رسانی و مقابله با اطلاعات نادرست، فرهنگ‌سازی، حمایت اجتماعی و حل مشکلات، گسترش ارتباطات و همکاری‌های جمعی، مدیریت هراس و سازماندهی برای پاسخگویی به بحران می‌باشد.
 
 کتاب حاضر، با در پیش گرفتن یک رویکرد علمی و عملی، این مسئله را که روابط‌عمومی می‌تواند با کمک متخصصان این حوزه و سایر حوزه‌های مرتبط و همچنین منابع اطلاعات مدیریت بحران، رسانه‌ها و شبکه‌های ارتباطی، عامل موفقیت حیاتی در عملیات اجتماعی و سازمانی به حساب آمده، نشان می‌دهد.
 
 در این کتاب، ضمن تاکید بر اهمیت درک الگوی باور سلامتی، به کارگیری اعتماد در بازیابی کووید-19 و الگوی پاسخ‌دهی سازمان‌ها به شیوع این ویروس، بر نقش خلاقانه روابط‌عمومی در عصر کرونا تاکید می‌شود.
 
 این‌کتاب با 176 صفحه، شمارگان 500 نسخه و قیمت 50 هزار تومان منتشر شده است.