Article
آخرین مقالات   گروه های مقالات
گروه مقاله : PersianPolaris@Gmail.com
10 رويكرد شغلی نوظهور در حوزه روابط عمومی

۱۰ / ۲ / ۱۳۹۶

10 رويكرد شغلی نوظهور در حوزه روابط عمومی
نويسنده: ربکا ايليف

 


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ليست بلند بالايي از اسطوره ها در مورد مشاغل روابط عمومی وجود دارد، که یکی از آن ها این است که مشاغل روابط عمومی فريبنده (پر زرق و برق) هستند. همکار من، راشل برك، این مسئله را به خوبی توضیح داده است: "مطمئنا، ما در برخی رويدادهاي روشنفكرانه شركت داشته ايم، کنفرانس هاي تکنولوژی می توانند بدون تردید هیجان انگيز باشند، و هر بار شما ممکن است خود را گيج و سرشار از هیجان پیدا كنيد، اگر یکي از خبرنگار هاي نیویورک تایمز از یکی از توییت های شما خوشش بيايد. اما این ها استثنائات هستند، نه اتفاقات روزانه".


با این تصور غلط از فريبندگي (زرق و برق)، یک سوء تفاهم کلی در مورد صنایعی که نیاز به فراست روابط عمومی دارند، متوسط حقوق برای نقش های مختلف روابط عمومی، و بهترین كشورها براي جستجوي فرصت های شغلی در روابط عمومی، پيش مي آيد. در اینجا 10 رويكرد شغلي صنعت روابط عمومی، شامل برخی اطلاعات از منبع واحد آمار نيروي كار وزارت کار ایالات متحده آورده شده است، که ممکن است شما را شگفت زده كند:


1. تا سال 2014، متخصصان روابط عمومی تقریبا 240000 شغل را پر كرده بودند. انتظار می رود این تعداد با نرخ 6 درصد تا سال 2024 افزایش يابد، كه اين مسئله به آن معنی است كه تخمين زده شده است که از هم اکنون تنها تا هفت سال آينده اين رقم می تواند به عددي نزديك به 255000 شغل روابط عمومی برسد.


2. در سال 2015، متوسط درآمد سالانه برای یک متخصص روابط عمومی 56770 دلار بود. 10 درصد پاییني کم تر از 31690 دلار به دست آورده و 10 درصد بالايي بیشتر از 110080 دلار به دست آورده اند. متوسط درآمد سالانه در تمام مشاغل در ایالات متحده در حدود 36000 دلار مي باشد، که به اين معنی است كه متخصصين روابط عمومی 40 درصد بیشتر از متوسط درآمد کسب كرده اند.


3. متخصصان روابط عمومی در حوزه صنايع مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی در پایين ترين حد از محدوده حقوق و دستمزد قرار دارند، در حالی که متخصصين حرفه اي، علمی و فني تر روابط عمومی، در بالاترين بخش محدوده دستمزد قرار مي گيرند. دانش متخصصين دسته دوم براي ارائه به صنايع مختلف، مشخصا دارای ابعاد فنی بالاتري است.


4. بدون هیچ ترتیب خاصی، ايالت ها/ مناطق داراي بیشترین متخصصين روابط عمومی عبارتند از: کالیفرنیا، واشنگتن دی سی، تگزاس، ایلینویز، نیویورک، جورجيا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، فلوریدا، ویرجینیا، اوهایو و ماساچوست.


و اگرچه آیداهو در میان ايالت ها داراي کمترین تعداد متخصصین روابط عمومی است، اما میانگین درآمد متخصصین روابط عمومی در اين ايالت در نهايت تعجب، همراه با کالیفرنیا، واشنگتن دی سی، ایالت نیویورک، ویرجینیا و کانکتیکات، در بالاترین براکت قرار دارد.


5. واشنگتن دی سی در بالاترين منطقه پرداخت برای روابط عمومی قرار دارد. این موضوع جای تعجب ندارد، زیرا اين متخصصان شغل فوق العاده سختي دارند. در دولت، متخصصان روابط عمومی گاهی اوقات به نام منشی هاي مطبوعاتي ناميده مي شوند و آن ها مسئول آگاه (و یا شاید ناآگاه) نگه داشتن عموم مردم در مورد فعالیت های افراد و سازمان های دولتی می باشند. در واقع، از هر هزار شغل در دی سی، تقریبا 21 عدد از آن ها متخصصين روابط عمومی هستند.


6. صنعتي که بالاترین درصد متخصصان روابط عمومی (22 درصد) را به خود اختصاص داده است، حوزه هاي مذهبی، جذب کمک هاي مالی، سازمان های مدنی و مشابه آن ها هستند. در رتبه دوم، با 21 درصد، خدمات حرفه ای، علمی و فنی قرار دارد.


7. نان و کره واقعی روابط عمومی در Silicon Valley مي باشد، و آن جا جاي است که در آن بالاترین متوسط دستمزد سالانه، 99870 دلار است. این موضوع في نفسه تعجب آور نيست، تنها یک بررسي مرتبط براي آن هايي كه در شروع حرفه روابط عمومی هستند و یا به دنبال نقل مکان برای یک درآمد عالی در این زمینه هستند، كافيست.


8. بر خلاف باور عموم، روابط عمومی با توجه به داده هاي بسياري که در حال حاضر در دسترس ماست، قابل اندازه گیری مي باشد. شرکت هایی مانند Iris PR و Vidyard مجموعه داده ها و ابزارهايي براي تجزیه و تحلیل آن ها در اختيار متخصصين روابط عمومی و کارشناسان ارتباطات قرار مي دهند، که به آن ها کمک مي كند تا دريابند که كدام پیام ها با مشتریان و چشم اندازهاي مورد نظر نزديك تر و موثرتر بوده اند.


9. تاکنون، بیش از 85 سرويس و پلت فرم B2B بوجود آمده اند که به متخصصان روابط عمومی در انجام بهتر شغل شان کمک مي كنند، اعم از برنامه های داستان گويي بصری تا ابزارهايي برای ردیابی رويكرد.


ما همه شنیده ام كه مي گويند شما آن چه را نمی توانید اندازه گیری كنيد، نمی توانید مدیریت کنيد. خب، شما نمی توانید برای کمپین ها بودجه اي اختصاص دهيد، وقتي که هنوز در حال تلاش برای اثبات ارزش آن ها هستيد. من کاملا مطمئنم که ظرف مدت پنج سال از هم اکنون، تیم هاي روابط عمومی داخلي تنها كساني نيستند كه نياز به استفاده از ابزارهاي PRTech به صورت منظم دارند، بلكه رهبران C-Suite آن ها نیز برای اندازه گیری و ارزیابی صحيح و مناسب نیاز به آن ها خواهند داشت.


10. نظر شخصی من این است که بهترین متخصصان روابط عمومی کسانی هستند که قبل از کار در حوزه روابط عمومی، برای نشریات نوشته اند و یا کار كرده اند. آن ها درک مي كنند كه روزنامه نگاران چگونه فکر می کنند، كدام داستان ارزشمند است، و غیره.


در پایان، کار در حوزه روابط عمومی می تواند به همان اندازه كه با ارزش است، چالش برانگير نيز باشد. به عنوان یکی از مدیران اجرایی یک شرکت PRTech، من شاهد بوده ام كه اين صنعت از يك شغل كه فقط براي زيبايي استفاده مي شد به به یک موتور تکامل پيدا كرده است و یک وظيفه (عملكرد) کسب و کار ضروری است و هر چه استعداد بیشتري جذب نمائيم، زودتر اين مسئله را تصدیق خواهيم نمود.

منبع: www.forbes.com
 

ربکا ايليف، مدير ارشد استراتژی AirPR مي باشد.