News
کارشناسی ارتباطات در قلب سياست هاي روابط عمومي سازي شده قرار دارد
۲۰ / ۹ / ۱۳۹۶

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پروفسور علی محمدی استاد ارتباطات دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلستان در چهاردهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران در سخنرانی خود با عنوان "کارشناسی ارتباطات؛ هنر روابط عمومي سياسي با تاکید بر خلاقیت و نوآوری" گفت: يكي از ابعاد سياست هاي دموكراتيك توده اي، ايجاد هیجان است درست همان گونه كه شعبده بازان از دود و آينه براي منحرف كردن حواس مخاطبانشان استفاده و كَلَك خود را پياده مي كنند، ماشين سياسي و كاركنان رسانه اي آن نيز به همان ترتيب عمل مي كنند.


استاد ارتباطات دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلستان افزود: در نتيجة “روابط عمومي شدن سياست ها” عوام فريبي به نحو آشكاري پشتيبان فرايند سياسي شد. اين مسئله تا حدي به اين خاطر رخ داد كه مشاوران سياسي بيش از آنكه به عنوان مشاوران پشت صحنه باقي بمانند به عنوان بازيگران مردمي در حزب خود ظاهر شدند. امروزه واضح است كه صنعت کارشناسی ارتباطات فرايندهاي سياسي دموكراسي توده اي را تقويت مي كنند.


وی در خصوص کارشناسی ارتباطات گفت: کارشناسی ارتباطات در قلب سياست هاي روابط عمومي سازي شده قرار دارد. توانايي براي کارشناسی ارتباطی يك خبر يعني: توانايي براي دست كاري نه تنها آنچه مقامات رسمي بيان مي كنند بلكه همچنين دست كاري آنچه رسانه ها به آن مي پردازند.


پروفسور علی محمدی در پایان گفت: كارشناسان ارتباطات استخدام مي شوند تا كارشناس رفتار با روزنامه نگاران باشند، تا حدي شغل شان آن است كه به سياستمداران توضيح دهند تا در مقابل روزنامه نگاران چه كنند و چه نكنند.